Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ZH

Dodnes si vybavuju, jak nám kdysi suplující učitel (který ten předmět neučil) vysvětloval použití s/z ve smyslu shora dolů a z povrchu pryč. Pro první případ namaloval domeček a panáčka padajícího se střechy. Pro druhý případ namaloval stůl a smetení nějakého čurbesu z něj. Od té doby si to pamatuju naprosto skvěle. :-)

1 0
možnosti
PS

P53e49t57r 16S56k37á68c94e76l

17. 12. 2017 21:34

Stále mně nikdo nevysvětlil, z jakého vážného důvodu se po roce 1990 naše školství neubírá směrem, který ukazuje náš velikán J.A.Komenský. Např.:

"Kdo nedbá být vyučován, toho budeš marně vyučovati, dokud u něj neprobudíš vřelý zájem o učení"

Nebo:

"Štěstí národa" - 18 podmínek štěstí podle J.A.Komenského. Např. 8/ "Dobré úřady - v čele národa lidé moudří, mírní k dobrým, a přísní ke zlým".

0 0
možnosti
JC

A nejvíce diskriminuje příroda: někomu dá krásu, někomu ošklivost, někomu chytrost, někomu hloupost ... Zakážeme přírodu?

3 0
možnosti
JR

J40a33n 48R12á94ž

16. 12. 2017 9:50

Život v jakékoliv skupině druhu, nejenom lidské, je permanentní soutěž, v níž se vždy oceňují vítězové. Ti méně úspěšní v jedné životní disciplíně musí hledat jinou, ve které uspět mohou a být tak svému společenství prospěšní. Společnosti nikdy nemohou být prospěšní lidé, kteří nemají touhu uspět. Stavět na průměru a dokonce považovat průměr, či dokonce oceňovat stejně nadprůměr jako podprůměr znamená úpadek. Takové hloupé nápady, jako je přestat respektovat a oceňovat vítěze v soutěži uvnitř skupiny, je jedním se zdrojů úpadku t.zv. západní civilizace.

2 0
možnosti
PS

P67e65t40r 73S68k73á92c37e95l

17. 12. 2017 21:29

Většinou se s Vámi shodnu, ale na semináři prof. Foučkové bylo řečeno, jak je škodlivé z hlediska psychiky přehnané oslavování vítězství, jak moc sráží desítky závodníků v poli poražených. Není tohle zdroj úpadku tzv. západní civilizace? Za každou cenu, i za cenu faulu, zvítězit? Všimněte si najatých "žoldáků" v mužstvu kopané, jak moc se chtějí předvést, i za cenu faulů, po němž soupeř je odnesen ze hřiště na nosítkách. Nepřipomíná Vám a dalším takové počínání něco z dějin? Třeba Starý Řím. Vytratila se rytířskost, o níž se zmiňoval pan Josef Masopust. Holt to byli alespoň féroví sportovci...R^

1 0
možnosti
Foto

H13a79n85a 84V79l92k42o86v18á

15. 12. 2017 6:37

No nevím. Zdá se mi to doktorandské téma vhodné pro Cimrmana. Každé jiné rozebírání humoru tak nějak humor zabíjí.

Smysl pro humor je něco jako talent ke sportu či zpěvu a komu není shůry dáno, doktorandským studiem si ho nekoupí.

3 0
možnosti
Foto

jen ten, kdo se naučí prohrávat, může jednou vítězit.

5 0
možnosti
PS

P87e66t98r 18S70k11á93c48e22l

17. 12. 2017 21:37

Jednou zvítězit nebo dvakrát? Lepší je umět překonat zklamání a na svých bedrech nést zkušenost. A tu předávat. Však naši moudří předkové měli na tuto situaci moudro: "Všechna sláva polní tráva"!

0 0
možnosti
AW

A52l25e69š 53W41o59l64k77e95r

14. 12. 2017 7:42

No, možná nemoderní jste :-) S tím soutěžením to není tak černobílé, jak to vnímáte vy. Myslíte, že je pro někoho motivující říct si: "Jo dneska zamakám a nebudu 28. jako obvykle, ale vytáhnu to na 25." ?

Tím jako aktivní sportovec nezatracuju soutěžní pojetí. Má určitě svoje místo. Ale nesoutěžní má taky hodně co dát.

1 1
možnosti
AW

A48l96e45š 40W45o58l93k36e30r

14. 12. 2017 7:46

PS: Pokrok je právě v tom hledání a poctivém vyhodnocování co funguje a co ne. Občas je potřeba po Cimrmanovsku ohledat i slepé uličky. Jinak ti před Komenským či Marií Montessori taky věděli, jak učit "nejlépe".

1 0
možnosti
DV

D94a22v76i75d 77V86l57k

13. 12. 2017 18:56

Dobrý blog R^

5 0
možnosti
JL

Školství by se samozřejmě mělo úplně předělat - pamatuju si jen to z let 1965-1972 (zdš+gympl), VŠ studována při zaměstnání, tak to nepovažuju za školu. Takže to, co bylo před 50-60 lety předělat tvořivě a jakkoliv. Například nechápu, proč jsou žáci nuceni, aby maturovali povinn z matematiky - je to nesmysl. Pamatuju si, že můj mozek prostě složitějších matiku odmítal chápat a to jsem to měl na humanitní větvi gymplu asi celkem lehké. Takže se těm dětem ani nedivím - zřejmě nestudují, protože to nechápou. Všiml jsem si, že matematické mozky trpí subjektivní iluzí,m že matematice musí rozumět každý. Humor ve škole - to je dobrý-to mi je sympatické, také neznámkování, když tak slovní hodnocení - a vůbec většinu látky z gymnásia jsem zapomněl. Člověk většinou využije to, jakým směrem je jeho mozek disponovaný - mně třeba šly čeština, jazyky, historie, zajímaly filosofie a psychologie (ale to se moc neprobíralo). Pak jsem se taky živil jako knihovník a novinář - vš mi byla celkem na nic. Doporučil bych 70% balastu na střední škole zrušit - a učit na bázi dobrovolnosti. Chceš být hasič? Studuj hlavně tělocvik. Jsi geniální hudebník? budeš se tím živit? Studuj, co chceš a tak dále v tomto duchu...

1 7
možnosti
RC

A pak mame lidi s VS, co neumi ani procenta. Na statni maturitu z matematiky staci slisna znalost matiky ze zakladky

11 0
možnosti
  • Počet článků 1586
  • Celková karma 40,01
  • Průměrná čtenost 3233x
Píši hlavně o politice, školství a sportu. 

 

Seznam rubrik