Děkujeme za pochopení.
Z35b12y93š94e12k 88H39l36i54n98k10a
Dodnes si vybavuju, jak nám kdysi suplující učitel (který ten předmět neučil) vysvětloval použití s/z ve smyslu shora dolů a z povrchu pryč. Pro první případ namaloval domeček a panáčka padajícího se střechy. Pro druhý případ namaloval stůl a smetení nějakého čurbesu z něj. Od té doby si to pamatuju naprosto skvěle.
P53e49t57r 16S56k37á68c94e76l
Stále mně nikdo nevysvětlil, z jakého vážného důvodu se po roce 1990 naše školství neubírá směrem, který ukazuje náš velikán J.A.Komenský. Např.:
"Kdo nedbá být vyučován, toho budeš marně vyučovati, dokud u něj neprobudíš vřelý zájem o učení"
Nebo:
"Štěstí národa" - 18 podmínek štěstí podle J.A.Komenského. Např. 8/ "Dobré úřady - v čele národa lidé moudří, mírní k dobrým, a přísní ke zlým".
J36u42l68i17u85s 45C52h66a96l44o40u50p62k75a
A nejvíce diskriminuje příroda: někomu dá krásu, někomu ošklivost, někomu chytrost, někomu hloupost ... Zakážeme přírodu?
J40a33n 48R12á94ž
Život v jakékoliv skupině druhu, nejenom lidské, je permanentní soutěž, v níž se vždy oceňují vítězové. Ti méně úspěšní v jedné životní disciplíně musí hledat jinou, ve které uspět mohou a být tak svému společenství prospěšní. Společnosti nikdy nemohou být prospěšní lidé, kteří nemají touhu uspět. Stavět na průměru a dokonce považovat průměr, či dokonce oceňovat stejně nadprůměr jako podprůměr znamená úpadek. Takové hloupé nápady, jako je přestat respektovat a oceňovat vítěze v soutěži uvnitř skupiny, je jedním se zdrojů úpadku t.zv. západní civilizace.
P67e65t40r 73S68k73á92c37e95l
Většinou se s Vámi shodnu, ale na semináři prof. Foučkové bylo řečeno, jak je škodlivé z hlediska psychiky přehnané oslavování vítězství, jak moc sráží desítky závodníků v poli poražených. Není tohle zdroj úpadku tzv. západní civilizace? Za každou cenu, i za cenu faulu, zvítězit? Všimněte si najatých "žoldáků" v mužstvu kopané, jak moc se chtějí předvést, i za cenu faulů, po němž soupeř je odnesen ze hřiště na nosítkách. Nepřipomíná Vám a dalším takové počínání něco z dějin? Třeba Starý Řím. Vytratila se rytířskost, o níž se zmiňoval pan Josef Masopust. Holt to byli alespoň féroví sportovci...
H13a79n85a 84V79l92k42o86v18á
No nevím. Zdá se mi to doktorandské téma vhodné pro Cimrmana. Každé jiné rozebírání humoru tak nějak humor zabíjí.
Smysl pro humor je něco jako talent ke sportu či zpěvu a komu není shůry dáno, doktorandským studiem si ho nekoupí.
Š66t46ě72p38á19n 68B59i89c72e25r74a
jen ten, kdo se naučí prohrávat, může jednou vítězit.
P87e66t98r 18S70k11á93c48e22l
Jednou zvítězit nebo dvakrát? Lepší je umět překonat zklamání a na svých bedrech nést zkušenost. A tu předávat. Však naši moudří předkové měli na tuto situaci moudro: "Všechna sláva polní tráva"!
A52l25e69š 53W41o59l64k77e95r
No, možná nemoderní jste :-) S tím soutěžením to není tak černobílé, jak to vnímáte vy. Myslíte, že je pro někoho motivující říct si: "Jo dneska zamakám a nebudu 28. jako obvykle, ale vytáhnu to na 25." ?
Tím jako aktivní sportovec nezatracuju soutěžní pojetí. Má určitě svoje místo. Ale nesoutěžní má taky hodně co dát.
A48l96e45š 40W45o58l93k36e30r
PS: Pokrok je právě v tom hledání a poctivém vyhodnocování co funguje a co ne. Občas je potřeba po Cimrmanovsku ohledat i slepé uličky. Jinak ti před Komenským či Marií Montessori taky věděli, jak učit "nejlépe".
J27i45r77k10a 86L57i58b96e43ň32s37k90ý
Školství by se samozřejmě mělo úplně předělat - pamatuju si jen to z let 1965-1972 (zdš+gympl), VŠ studována při zaměstnání, tak to nepovažuju za školu. Takže to, co bylo před 50-60 lety předělat tvořivě a jakkoliv. Například nechápu, proč jsou žáci nuceni, aby maturovali povinn z matematiky - je to nesmysl. Pamatuju si, že můj mozek prostě složitějších matiku odmítal chápat a to jsem to měl na humanitní větvi gymplu asi celkem lehké. Takže se těm dětem ani nedivím - zřejmě nestudují, protože to nechápou. Všiml jsem si, že matematické mozky trpí subjektivní iluzí,m že matematice musí rozumět každý. Humor ve škole - to je dobrý-to mi je sympatické, také neznámkování, když tak slovní hodnocení - a vůbec většinu látky z gymnásia jsem zapomněl. Člověk většinou využije to, jakým směrem je jeho mozek disponovaný - mně třeba šly čeština, jazyky, historie, zajímaly filosofie a psychologie (ale to se moc neprobíralo). Pak jsem se taky živil jako knihovník a novinář - vš mi byla celkem na nic. Doporučil bych 70% balastu na střední škole zrušit - a učit na bázi dobrovolnosti. Chceš být hasič? Studuj hlavně tělocvik. Jsi geniální hudebník? budeš se tím živit? Studuj, co chceš a tak dále v tomto duchu...
R50o52s95t23i69s51l46a51v 41C66a91h45a
A pak mame lidi s VS, co neumi ani procenta. Na statni maturitu z matematiky staci slisna znalost matiky ze zakladky
- Počet článků 1586
- Celková karma 40,01
- Průměrná čtenost 3233x