Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RC

V mem detstvi:

rodic - pojd mi pomoct, az budes velky bude se ti to hodit

ja - az budu velky, budu vydelavat tolik, abych si na to mohl nekoho zaplatit

a kdyz jsem dospel delal jsem v novem byte veci, ktere nas rozhodne v dilnach neucili - omital jsem, delal jsem podlahu, atd. Je fakt, ze zapojeni vypinacu a zasuvek jsme se ucili.

Prozradim Vam tajemstvi: youtube - existuje tam sposta videii, napriklad podle jednoho z nich jsem opravil porouchanou mycku, protekajici splachovadlo vestavneho wc (tam byl spis problem, ze jsem netusil, jak se dostat dovnitr).

Skutecne si myslite, ze v dobe elektricke brusky je tak nezbytne trenovat pilovani, nebo rasplovani? Nebo rozklepavani nytu? Nedavno jsem nyt doporucil synovi na nejaky spoj. Nepodarilo se nam ho sehnat.

1 0
možnosti
Foto

H93a13n73a 57V24l67k43o90v77á

16. 3. 2018 15:24

ŠVP školy kam chodí moje dcera zahrnuje v 7. třídě půl roku Vaření, druhý půlrok Informatiku. A myslím že v 8. budou mít ty dílny. Ten předmět se jmenuje Praktické činnosti a děti docela baví. Nezdá se mi to na škodu a taky mi nepřijde že by to děti nějak nadmíru unavovalo.

A co se týká úkolů - přístup některých rodičů je scestný. Táta parťák je jeden extrém, na druhou stranu znám maminku, která se mi chlubila že (nad rámec povinností ) drží prvňáčka u učení 4 hodiny denně. To už podle mne hraničí s týráním. Ideální se mi zdál systém na prvním stupni kam chodila starší dcera, která dostávala 3 x týdně úkol na 20 - 30 minut.

0 0
možnosti
JN

Ohledně domácích úkolů naprostý souhlas. Co se týká náplně toho předmětu Praktické činnosti, tam mě trochu zaráží, že je do jednoho předmětu zahrnuta informatika i vaření. :-) U dílen je v současné době na řadě základek problém v tom, že pro ně nemají odpovídající vybavení a tak se dílny vůbec neučí.

0 0
možnosti
DV

D34a52v71i24d 59V19l15k

16. 3. 2018 11:17

No upřimně, Vy jste se v dílnách ve škole něco naučil?? K práci mne vždy vedl můj táta a já jsem zase k práci vedl svého syna. A nezlobte se na mne, ale mě taky dost často štve, kolik mají děcka domácích úkolů, projektů a podobně, takže zamyslet byste se měl jako profesionál spíš nad tím, jestli je jejich množství adekvátní, než abyste tady vytáhnul křiklavý příklad extrémního otce .

Přece nepíšete pro Blesk Josefe. Vy, jeden z předních společensko- politicky zaměřených blogerů Idnesu.

Já bych od Vás čekal trošku hlubší pohled na věc a ne plytký bulvárek, protože si myslím, že školství opravdu rozumíte!!

0 0
možnosti
JN

Davide, nezlobte se, ale píšete nesmysly (nebo možná máte naléhavou potřebu si se mnou vyřizovat účty za to, že jsem si předevčírem rýpnul já do Vás ;-)).

K dílnám: ano, řadě věcí jsem se při nich opravdu naučil - byť nás učila ženská, byla to velmi dobrá kantorka. A pochopte, že v dnešní době se ne každý rodič věnuje svým dětem tak jako Vy. A i když někdo není manuálně zručný a ani dílny to nezachrání - viz to, co napsal níže v diskusi pan Šťastný.

K úkolům - já nemohu vědět, kolik jich dostávají Vaše děti, ale na škole, kde učím já, jich převážná většina kolegů dává v rozumné míře. Ostatně v příslušném odstavci jsem tam v závorce uvedl - pokud se nejedná o úkol, který zabírá celé odpoledne...

A fakt jsem moc nepochopil, jaký hlubší rozbor jste měl na mysli - že by vám tam snad chyběla kritika současné vlády v demisi? ;-)

1 0
možnosti
Foto

Řekl jste, volně cituji: Všichni jsme chodili do školy a všichni jsme nějaké úkoly dělali.

No to je argument jak noha, protože nic jiného jsme dělat nemohli, neb to bylo povinné, stejně jako ty úkoly.

Díky za každého Tátu parťáka, který se dokáže vzepřít školnímu násilí.

2 1
možnosti
JN

Pane Kšíre, zkrátka, nepřekvapil jste... :-)

0 0
možnosti
PL

K té výuce "dílen". Je to dobrá myšlenka a jistě to má smysl. Nicméně učit dobře tento předmět klade velké nároky na prostory, vybavení, odbornost učitele, materiál a také je třeba vzít v potaz, že ve skupině můžete mít tak maximálně 12 žáků, aby to mělo význam a bylo to ještě bezpečné.

Prostě pokud ten příkaz přijde shora, měly by se samozřejmě školám navýšit finanční prostředky, aby výuku mohli zajistit.

2 0
možnosti
JN

S tím určitě souhlasím.

3 0
možnosti
PP

Já bych to bral jako přehodit něco zase na školu. Dříve rodiče vychovali děti, sportovali s nimi, učili je pracovat s nářadím (i v paneláku).

Dnes si někteří rodiče myslí, že dají své nedokonalé, neposlušné, nešikovné, líné dítě do školy a že jim v 15 letech ze školy vypadne dokonalé dítě.

Ale aby s dítětem na podzim postavili krmítko pro ptáky či v zimě budku, to se jim nechce.

11 0
možnosti
MB

Nedělal bych učitele, protože bych se stal lodníkem, kterému vlastně 29 let někdo přistupuje ke kormidlu. Mění směry, tu směr bufet - tu inkluze - tu i vzpurní rodičové po boku žáků. Školství je plavba - v reformách reforem. Přitom cíl přístavu je stále pouze jeden a je stejný ! Připravit ,ty mládežníky pro plavbu v jejich životě ! Dodnes, vidím svou matku, jak se mnou bádá nad domácími úkoly, rozevlátý pláštík učitele s čajovou konvicí v ruce, kterak poléval podlahu dílen, (aby se neprášilo). Pak učitelku, kterak mne odhalila nad nedostatečně vytrhaným plevelem záhonku. Otec si liboval, že mne učitel zmlátil - Tím ušetřil ruce jeho . Nedělal bych učitele ... :-)

2 0
možnosti
Foto

Totální nezodpovědnost byla ty dílny zrušit. I kdyby se tam ti manuálně nezruční měli pouze klepnout kladívkem do palce, bude to pro ně poznání, že vytvořit něco vlastníma rukama je kumšt, který není každému daný a je tedy hoden společenského uznání a přiměřené odměny. Když si při tomu vědomí, že veškerý tovar a potraviny se nelíhnou v regálech supermarketů, ale že se na jejich vzniku musel někdo snažit nebo dokonce nadřít, bude to jen bonus pro jejich budoucí normální uvažování.

Zrušit domácí úkoly je ze stejného ranku. Jak jinak chce školství naučit děti, že povinnosti nekončí zamáčknutím propisky, zaklapnutím notebooku nebo vypnutím vrtačky či uložením pilníku do šuplíku po ukončení pracovní směny? Naopak, ta větší část zátěže a povinností pro lidi, kteří živí a starají se o vlastní rodinu a dělají ve svém volném čase třeba ještě něco pro ostatní, ta teprve v ten okamžik začíná.

17 0
možnosti
IV

Jsem nemehlo a technický antitalent. Přesto mi pozemky, dílny, tělocvik apod. (když jsem chodila do základní školy) připadaly jako příjemné zpestření.

6 0
možnosti

Dílny a pozemky, to bývala jednak legrace, jak seznali i Š+G, a jednak se tam aspoň člověk naučil držet v ruce hoblík a poznal rozdíl mezi rašplí a pilníkem. Nešikovný kluk se díky dílnám šikovným nestal, ale jistý výchovný smysl to mělo.

10 0
možnosti
JK

To jednoduché. Pilník je nářadí, rašple učitelka. Extra předmět netřeba.

0 0
možnosti
  • Počet článků 1583
  • Celková karma 39,86
  • Průměrná čtenost 3240x
Píši hlavně o politice, školství a sportu. 

 

Seznam rubrik