Děkujeme za pochopení.
J60i46ř38í 15H19r74d63l25i63č55k10a
Maturitní vysvědčení by mělo mít stejnou hodnotu, takže zkouška na všech školách by měla být stejně náročná. Školy,které chtějí nějaké úlevy z náročnosti ať vydávají výuční listy nebo papír pod jiným názvem.
M41a58r62i33e 79T88o26m18š12í25č49k68o93v83á
Víte co je největší katastrofou, která hrozí školství, přijímání nepedagogických pracovníků.
Důvod není nedostatek učitelů s potřebným vzděláním, těch je dost mimo obor, protože ve většině oblastech naší republiky volná místa nejsou.
Je však třeba zaměstnat tu skupinu mladých lidí, kteří vystudovali nepoužitelné obory, v těch použitelných neměli šanci, a teď se nemohou uplatnit. Jsou však užiteční jiným způsobem, proto je třeba se jim odměnit. Kde je možné je zaměstnat, aby jejich chyby nebyly na první pohled vididelné. Přece ve školství, kde už se nadělalo tolik přehmatů a otřesných změn k horšímu, že tady tento nesmysl bude jen další kapkou v moři.
Nechápu však jediné, to pro ně chtějí vytvořit nová pracovní místa, nebo propouštět důchodce, aby uspokojili poptávku.
Já však stále věřím, že jsou u nás ještě lidé rozumní, kteří včas zasáhnout a tady tento manévr, jak ještě více snížit úroveň vzdělání u nás, zastaví a postarají se o to, aby ti, kteří řádně vystudovali, měli možnost vykonávat svoje poslání.
Stačí jen málo, zveřejněná nabídka volných míst a brzy bude stav naplněn.
R61o65s83t71i98s33l33a82v 39C36a58h59a
Kdysi mi na matfyzu na zkusku dorazil student, ktery neumel secist ani radu 1+1/2+1/4+1/8+.... Tedy 'suma 2^(-i) pro i=1 az kamsi(myslim, ze to byla konecna rada)'. Bylo to potreba v jednom dukazu. Letel. Ne kvuli tomuto, kvuli totalni ignoraci vseho. Ale tenhle nedostatek mi utkvel v pameti... To totiz neni nedostatek ve znalostech, ale v mysleni.
R20o50s72t10i97s50l10a88v 75C71a36h10a
1) je zajimave, ze nikoho netrapi s tim souvisejici povinna maturita z ciziho jazyka. Pritom si myslim, ze hlavne z odbornych skol nizssi urovne si rada propadliku voli matiku, protoze cizi jazyk neumi vubec
2) s tim nesmyslnym odkladanim souhlas. Na druhoustranu, kdyz vidim a slysim, kdo vsechno to uci...
3) nedostatkova povolani - jak primejete studenty, aby sli na obory, ktere je nezajimaji, boji se jich a tudiz tam nechteji? Pripadne jsou tak podhodnocene, ze utikaji.
L93u58b31o87m46í24r 90B11r58á78z83d10i30l
Pro jistotu ještě jednou, pane Nožičko: mám v rodině dvě učitelky a většinu vašich blogů beru; zařadil jsem si vás mezi oblíbené blogery. Jestli mě někdo štve a vnímám ho jako čím dál víc zlejšího a jedovatějšího, tak je to paní Marie Jandová, ale to vás asi moc nepřekvapí. Pište dál, rád vás čtu.
J65o57s28e36f 74N29o53ž16i67č38k25a
Děkuji moc a to nedorozumění jsem již vysvětlil níže.
J27a92r93m84i92l57a 70V48a23v39r34o18c47h22o44v53á
Ach bóže, to je pořád kakáníse s maturitou, prý z matematiky! To, co se marně snaží dnešní učitelstvo napěchovat do hlav žáků, to nemá s opravdovou matematikou téměř nic společného, to jsou jen "oholené" kupecké počty! A když, náhodou, gymnázia nebo lycea okrajově učí matematiku, většina žáků to pokládá, přinejmenším, za osobní újmu a porušování své důstojnosti! Smutné je, že většina dnešních takymaturantů má problém aplikovat i výpočet trojčlenky!
Nechápu, proč se rušil léty osvědčený systém, kdy na gymnáziích byla maturita z matematiky povinná, na technických a ekonomických středních školách byla součástí odborných předmětů v nich aplikovaná část matematiky, ostatní střední školy, podle specializace, dávaly přesto svým absolventům i nějaký všeobecný přehled. Mládež se učila i neučila, podle nátury, někdo odmaturoval, někdo ne, ale tolik kraválu kolem toho snad nikdy nebylo!
Mimochodem, i když jsem maturovala v dávnověku, 1966, podle testů zveřejněných na netu, bych v klidu odmaturovala z matiky i češtiny i v roce 2018; sice asi bez vyznamenání, ale moc bych se při tom nezapotila!
M18a90r93i26e 97J30a43n41d57o45v61á
Největší katastrofou jsou někteří učitelé
J79o16s14e36f 29N16o47ž28i30č95k26a
Ti, co učili vás, asi opravdu zrovna nejlepší nebyli...
Z65d30e22n61ě17k 36M32a19t88u61š83k10a
v šedesátých letech bývala matematika na SPŠS pouze v prvním ročníku, potom se už jenom aplikovala v odborných předmětech, jako mechanika, či stroje.
A maturovalo se pouze, kromě ČJ a RJ, z těchto odborných předmětů.
Nemyslím si, že to byl špatný model, ostatně tomu napovídá i srovnání tehdejší a dnešní úrovně absolventů těchto škol.
Matematika je jistě důležitá, ale aby z ní maturovali všichni středoškoláci, nedává smysl.
Kromě toho, co jsme museli z matematiky znát třeba v mechanice, mám pocit, že jsem, proti dnešní úrovni, neabsolvoval průmyslovku, ale VŠ.
H96a75n44a 97V52l96k59o62v37á
Tuhle maturitu mám. Opisovali ode mne matiku budoucí inženýři. Nemyslím že bych měla problém s maturitou z matematiky kdyby na věc přišlo.
Tato věda dává velký prostor logickému myšlení která chybí v základní míře absolventům těch Bc. a Mgr. oborů které jsou tak nějak k ničemu. respektive - ke získání titulu a následné nezaměstnanosti.
Navrčet se fráze umí každá mp3. Myslet (a v lepším případě kombinovat s intuicí) umí zatím jen člověk.
J95a89r41o18s13l15a12v 98L92i23m56a
Podstatou maturitnich zkousek, ma byt ukazka znalosti vtom oboru, ktery skola vyucuje. Jestli se tento "selsky" rozum stretava z idiotskymi predstavami urcitych "kapacit", nedivim se zalobne vychove dnesni spolecnosti. Osobne mam maturitu a to v oboru strojirenskem. "Integraly" jsme ke svemu oboru nepotrebovaly. Nas profesor nam jen naznacil jejich funkci. (jako ukazku) Stejne "logaritmy" jsme se moc nezaobirali. Zase jen ukazka toho "prirozeneho" (abychom vedeli co nas ceka na VS) a toho "dekadickeho", ktery nam pomaha ve vyssi fyzice. Takze nase maturita koncila na dokonale znalosti "algebry" a prislusnymi odvozeninami. Vse bez elekronickych kapesnich pocitacu. Jen s "logametrickym" pravitkem!!!! (Znate to jeste, pane Nozicko?)
O72n13d45ř23e16j 18M48u55s98i95l
S tím bych souhlasil. Popravdě nevím, proč by měly být maturitní zkoušky jednotné pro všechny školy všech typů. Pokud chce dítko studovat dejme tomu architekturu, bude potřebovat nejspíše jiné znalosti matematiky než zubařka.
Je velmi zajímavé, co píšete o aplikované matematice. Ostatně i let na Měsíc byl vypočítán víceméně jen na logaritmických pravítcích.
V16l59a84d17i94m31í70r 43A87i17m
Autore, ten problém je stále stejný a nikdo jej stále nechce vidět.
Prakticky pro všechny, kteří si zvolili matematiku a u maturity z ní neuspěli, byla jen menším zlem, protože jejich šance na odmaturování z jazyka byla ještě výrazně nižší.
Ve chvíli, kdy bude povinná maturita z obou předmětů, tedy nedojde ke zvýšení absolutních počtů těch neúspěšných - jen se značně zvýší podíl těch, kteří neodmaturovali z více předmětů. To bude "překvapení"!
O32n29d97ř33e27j 16M88u68s70i52l
To je pěkně prosím po zkušenostech s vlastní dcerou nesmysl.
- Počet článků 1583
- Celková karma 39,92
- Průměrná čtenost 3240x