Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Maturitní vysvědčení by mělo mít stejnou hodnotu, takže zkouška na všech školách by měla být stejně náročná. Školy,které chtějí nějaké úlevy z náročnosti ať vydávají výuční listy nebo papír pod jiným názvem.

1 0
možnosti
Foto

Víte co je největší katastrofou, která hrozí školství, přijímání nepedagogických pracovníků.

Důvod není nedostatek učitelů s potřebným vzděláním, těch je dost mimo obor, protože ve většině oblastech naší republiky volná místa nejsou.

Je však třeba zaměstnat tu skupinu mladých lidí, kteří vystudovali nepoužitelné obory, v těch použitelných neměli šanci, a teď se nemohou uplatnit. Jsou však užiteční jiným způsobem, proto je třeba se jim odměnit. Kde je možné je zaměstnat, aby jejich chyby nebyly na první pohled vididelné. Přece ve školství, kde už se nadělalo tolik přehmatů a otřesných změn k horšímu, že tady tento nesmysl bude jen další kapkou v moři.

Nechápu však jediné, to pro ně chtějí vytvořit nová pracovní místa, nebo propouštět důchodce, aby uspokojili poptávku.

Já však stále věřím, že jsou u nás ještě lidé rozumní, kteří včas zasáhnout a tady tento manévr, jak ještě více snížit úroveň vzdělání u nás, zastaví a postarají se o to, aby ti, kteří řádně vystudovali, měli možnost vykonávat svoje poslání.

Stačí jen málo, zveřejněná nabídka volných míst a brzy bude stav naplněn.

0 0
možnosti
RC

Kdysi mi na matfyzu na zkusku dorazil student, ktery neumel secist ani radu 1+1/2+1/4+1/8+.... Tedy 'suma 2^(-i) pro i=1 az kamsi(myslim, ze to byla konecna rada)'. Bylo to potreba v jednom dukazu. Letel. Ne kvuli tomuto, kvuli totalni ignoraci vseho. Ale tenhle nedostatek mi utkvel v pameti... To totiz neni nedostatek ve znalostech, ale v mysleni.

0 0
možnosti
RC

1) je zajimave, ze nikoho netrapi s tim souvisejici povinna maturita z ciziho jazyka. Pritom si myslim, ze hlavne z odbornych skol nizssi urovne si rada propadliku voli matiku, protoze cizi jazyk neumi vubec

2) s tim nesmyslnym odkladanim souhlas. Na druhoustranu, kdyz vidim a slysim, kdo vsechno to uci...

3) nedostatkova povolani - jak primejete studenty, aby sli na obory, ktere je nezajimaji, boji se jich a tudiz tam nechteji? Pripadne jsou tak podhodnocene, ze utikaji.

0 0
možnosti
LB

Pro jistotu ještě jednou, pane Nožičko: mám v rodině dvě učitelky a většinu vašich blogů beru; zařadil jsem si vás mezi oblíbené blogery. Jestli mě někdo štve a vnímám ho jako čím dál víc zlejšího a jedovatějšího, tak je to paní Marie Jandová, ale to vás asi moc nepřekvapí. Pište dál, rád vás čtu.

1 0
možnosti
JN

Děkuji moc a to nedorozumění jsem již vysvětlil níže.

0 0
možnosti
JV

Ach bóže, to je pořád kakáníse s maturitou, prý z matematiky! To, co se marně snaží dnešní učitelstvo napěchovat do hlav žáků, to nemá s opravdovou matematikou téměř nic společného, to jsou jen "oholené" kupecké počty! A když, náhodou, gymnázia nebo lycea okrajově učí matematiku, většina žáků to pokládá, přinejmenším, za osobní újmu a porušování své důstojnosti! Smutné je, že většina dnešních takymaturantů má problém aplikovat i výpočet trojčlenky!

Nechápu, proč se rušil léty osvědčený systém, kdy na gymnáziích byla maturita z matematiky povinná, na technických a ekonomických středních školách byla součástí odborných předmětů v nich aplikovaná část matematiky, ostatní střední školy, podle specializace, dávaly přesto svým absolventům i nějaký všeobecný přehled. Mládež se učila i neučila, podle nátury, někdo odmaturoval, někdo ne, ale tolik kraválu kolem toho snad nikdy nebylo!

Mimochodem, i když jsem maturovala v dávnověku, 1966, podle testů zveřejněných na netu, bych v klidu odmaturovala z matiky i češtiny i v roce 2018; sice asi bez vyznamenání, ale moc bych se při tom nezapotila!;-D;-D;-D

3 0
možnosti
Foto

Největší katastrofou jsou někteří učitelé:-/

3 0
možnosti
JN

Ti, co učili vás, asi opravdu zrovna nejlepší nebyli... :-/

5 1
možnosti
Foto

v šedesátých letech bývala matematika na SPŠS pouze v prvním ročníku, potom se už jenom aplikovala v odborných předmětech, jako mechanika, či stroje.

A maturovalo se pouze, kromě ČJ a RJ, z těchto odborných předmětů.

Nemyslím si, že to byl špatný model, ostatně tomu napovídá i srovnání tehdejší a dnešní úrovně absolventů těchto škol.

Matematika je jistě důležitá, ale aby z ní maturovali všichni středoškoláci, nedává smysl.

Kromě toho, co jsme museli z matematiky znát třeba v mechanice, mám pocit, že jsem, proti dnešní úrovni, neabsolvoval průmyslovku, ale VŠ.

7 0
možnosti
Foto

H96a75n44a 97V52l96k59o62v37á

31. 1. 2019 18:24

:-) Tuhle maturitu mám. Opisovali ode mne matiku budoucí inženýři. Nemyslím že bych měla problém s maturitou z matematiky kdyby na věc přišlo.

Tato věda dává velký prostor logickému myšlení která chybí v základní míře absolventům těch Bc. a Mgr. oborů které jsou tak nějak k ničemu. respektive - ke získání titulu a následné nezaměstnanosti.

Navrčet se fráze umí každá mp3. Myslet (a v lepším případě kombinovat s intuicí) umí zatím jen člověk.

2 1
možnosti
JL

Podstatou maturitnich zkousek, ma byt ukazka znalosti vtom oboru, ktery skola vyucuje. Jestli se tento "selsky" rozum stretava z idiotskymi predstavami urcitych "kapacit", nedivim se zalobne vychove dnesni spolecnosti. Osobne mam maturitu a to v oboru strojirenskem. "Integraly" jsme ke svemu oboru nepotrebovaly. Nas profesor nam jen naznacil jejich funkci. (jako ukazku) Stejne "logaritmy" jsme se moc nezaobirali. Zase jen ukazka toho "prirozeneho" (abychom vedeli co nas ceka na VS) a toho "dekadickeho", ktery nam pomaha ve vyssi fyzice. Takze nase maturita koncila na dokonale znalosti "algebry" a prislusnymi odvozeninami. Vse bez elekronickych kapesnich pocitacu. Jen s "logametrickym" pravitkem!!!! (Znate to jeste, pane Nozicko?)

0 0
možnosti
OM

S tím bych souhlasil. Popravdě nevím, proč by měly být maturitní zkoušky jednotné pro všechny školy všech typů. Pokud chce dítko studovat dejme tomu architekturu, bude potřebovat nejspíše jiné znalosti matematiky než zubařka.

Je velmi zajímavé, co píšete o aplikované matematice. Ostatně i let na Měsíc byl vypočítán víceméně jen na logaritmických pravítcích.

3 0
možnosti
Foto

Autore, ten problém je stále stejný a nikdo jej stále nechce vidět.

Prakticky pro všechny, kteří si zvolili matematiku a u maturity z ní neuspěli, byla jen menším zlem, protože jejich šance na odmaturování z jazyka byla ještě výrazně nižší.

Ve chvíli, kdy bude povinná maturita z obou předmětů, tedy nedojde ke zvýšení absolutních počtů těch neúspěšných - jen se značně zvýší podíl těch, kteří neodmaturovali z více předmětů. To bude "překvapení"!

1 0
možnosti
OM

To je pěkně prosím po zkušenostech s vlastní dcerou nesmysl.

0 0
možnosti
  • Počet článků 1583
  • Celková karma 39,92
  • Průměrná čtenost 3240x
Píši hlavně o politice, školství a sportu. 

 

Seznam rubrik