Děkujeme za pochopení.
M43a84r25t28i13n73a 81M25o20u17d78r56á
Asi by ty úkoly měly být individuální, což ale nebude technicky možné.
Sama jsem je psala o přestávce ve škole nebo během předcházející hodiny. V krajním případě i během příslušné hodiny, ovšem to už byl adrenalin. Osobně mi nic nedaly, ale věřím, že někomu mohou prospět.
R52o19s58t80i81s69l70a86v 36C96a72h27a
Proc by to nebylo technicky mozne? A jsou domaci ukoly vubec k necemu, kdyz se k nim velka cast deti stavi stejne - napise je pred hodinou, nebo dokonce casto opise?
R49o37s95t24i19s64l80a19v 38C66a63h70a
Cele to mate vystaveno na podivnych pruzkumech a podivnych novinovych titulcich.
J60o70s76e56f 95N94o54ž52i16č46k64a
Já bych se Vás třeba i zeptal, na základě čeho vyhodnocujete, které novinové titulky jsou "podivné" a které nikoliv, ale s ohledem na předchozí zkušenosti z "plodných" diskusí s Vámi po Vás odpověď na takovou otázku požadovat nebudu.
P87a61v60e75l 26D43v86o90ř26á45k
Váš titulek přesně popisuje situaci: učitelé žáky domácími úkoly přetěžují a tím pádem jim dávají nejméně.
Moje vzpomínka: "Doma se z učebnice naučíte stránku 28 až 41".
Největší umění učitelovo spočívá v tom, že dokáže látku vyložit tak, že většina žáku jí porozumí a zapamatuje si ji. Zažil jsem také pouze čtyři. Jejich výklad sledovala třída se zatajeným dechem - Komenský: škola hrou.
Další umění spočívá ve schopnosti autorů učebnic napsat je tak, aby stačilo jedno přečtení. Dostala se mi před časem do ruky Příručka pro telegrafisty amerického námořnictva. Tak dokonalý návod a výklad funkce příslušných aparátů jsem od té doby neviděl. Existuje metoda, jak psát text, aby se přímo zafixoval a rovnou byl logicky pochopen.
Zdá se, že lepších výsledků lze dosáhnout jen změnou systému a metody výuky. A zejména přípravou skutečných učitelů.
J32o87s63e26f 44N11o77ž22i92č81k58a
V titulku ovšem není slovo "jim", nýbrž "jich."
O86n13d34ř72e75j 42Š83r90u35b62a60ř
pokud se nedokaze dite naucit latku dostatecne ve skole (kam kazdy pracovni den nekolik hodin denne po nekolik let), tak je asi s nastavenim skolskeho systemu neco spatne. A uz vubec to neodpovida priprave na budoucnost, kde si neworkoholik taky nenosi praci domu.
P74a44v48e91l 31D93v28o21ř30á75k
Tak tak, škola by měla také vytvořit návyk, že se určitý počet hodin ve škola (a pak v zaměstnání) pracuje, a pak se zbytek času využije jinak (domácnost, rekreace atd.)
Co se týče rodiny, tak ta by měla děti vést ke slušnému chování, dodržování společenských norem (zákonů) atd.
I59v22a94n26a 41Z59b33u87b77n84o37v86á
Případu Táty parťáka jsem si všimla a je to záležitost dost typická pro dnešní dobu. Tento táta, který je radši parťákem, než aby byl tátou, se nechtěl obtěžovat vedením svého syna k plnění povinností, takže začal hledat v zákonných normách školy, šťourat, rejpat a chytat za slovíčko. I to totiž dělá raději než tátu. Ředitel i učitelka už jeho prudění měli dost, a tak si řekli, že co se budou zalamovat s jedním děckem a aby měli klid, úkoly dotyčnému odpustili. Nepřipomíná vám to principiálně jak funguje dnešní společnost? Úkoly jsou velká věc- kromě látky testují i spoustu dalších věcí, třeba takovou drobnost jako je zodpovědnost, vytrvalost a tvořivost. Stejně jako u těsta i tady platí Přiměřeně, přiměřeně, přiměřeně...
F10r83a58n95t64i63š83e21k 86K49š71í94r
Když už táta musí dát své dítě do lágru zvaného škola, alespoň si nastudoval co vše lágr může jeho dítěti nařídit. Systému samozřejmě vyhovují kolaborující rodiče.
P49e82t66r 90B26r43o85d79s52k21ý
.....bych to viděl na zlatou střední cestu!,- kombinace NORMY vyplývající z pedagogické praxe a zkušeností, "doporučení expertů", zvládání (nezvládání) látky, zaměření exaktní - humanitní, atd.atd.,- ....... žvásty geniálních politiků, úředníků, aktivistů, neziskovkářů, kantorů-amatérů a ambiciózních rodičů bych nebral v potaz!
I76r58e10n34a 66V46r83á75n47o56v47á
Mně v tom článku přijde divné, že na některém místě se píše o domácích úkolech obecně, jinde se ale píše jen o úkolech z přírodovědných předmětů. Co ostatní předměty? Co si vzpomínám, tak když jsem byla malá, úkoly byly hlavně z matematiky, češtiny a ruštiny.
F18r71a96n62t57i46š64e60k 33K44š64í71r
Domácí úkoly jsem zásadně nedělal, jen jsem je druhý den ráno obšvihl od spolužačky, která je měla vždy vzorně vypracované. Z mého pohledu domácí úlohy nemají žádný význam.
B59o50h43u89s12l96a41v 25J20i51r83o34u39š27e78k
Přesně tak jako vy to dělají dnešní středo a vysokoškolští studenti, kteří se pak vymlouvají, jak je učivo náročné a když už s odřenýma ušima prolezou, tak nejsou použitelní
M18a72r39i11e 63V32o51ř29í18š54k60o82v62á
Díky, pane Nožičko, souhlasím ráda, že je asi správné zadávat domácích úkolů přiměřeně. Ale ta přiměřenost by měla vycházet z citu pro situaci a důvěry mezi všemi (žáky, učiteli, rodiči, úředníky ...). Krásně o tom učí Marian Jelínek sportovce (kniha Poznej sám sebe) - podporuje ve svěřencích lásku k učenému a empiricky prokazuje, že aby měl člověk ve své činnosti výsledky, musí ji dělat rád. Karma
J86o48s64e97f 59N90o76ž44i86č43k31a
Děkuji a přeji hezký zbytek neděle.
O46t95a 33K47i67n44c
S obsahem vašeho blogu mohu plně souhlasit. Myslím si, že domácí úkoly k vyučování patří, ale ba druhou stranu všeho moc škodí. Proto je nutné vždy najít přiměřenou míru - a to bylo, je i bude platit pořád. Ode mne karma.
- Počet článků 1583
- Celková karma 39,87
- Průměrná čtenost 3240x