Děkujeme za pochopení.
Z28d34e62n31ě84k 58Z39a56v28a12d33i71l
Dnes se manželky ptala v práci jedna bakalářka, která je 3 roky po oné VŠ, jak se vypočítá 75 % !!!
To svědčí hodně o kvalitě našeho školství !!!!
Smazaný příspěvek
Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.
V95l64a94d23i43m87í50r 61T76e71m85l17í68k
28 žáků na jednu třídu ? To snad až když jsem byl na gymplu... V ZŠ nás ve třídě bylo i 42, a také se to zvládlo... Lepší, než chodit na směny. Kdo se chce učit, ten se naučí, a vraťme se k osvědčeným pomocným - praktickým školám. I méně nadaný žák potřebuje zažít úspěch, a v "normální" třídě ho zažije poměrně těžko....
J63o32s47e97f 63N36o46ž39i90č61k20a
Ohledně návratu k praktickým školám bych určitě souhlasil.
J17o11s94e65f 66P84r17o36c18h96á55z10k29a
Inflace, t.j. znehodnocení, zasáhla i naše školství. Kvantita na vysokých školách způsobila dramatické snížení kvality. Platba na studenta (žáka) je neštěstí. Školství by potřebovalo větší pořádek a přísnost, myslím tím hlavně střední a vysoké školy. Vysoké školy by měly především připravovat studenty, dnes je to tak, že se většinou získávají "projekty", které v drtivé většině žádný přínos nemají, ale učitelé tak získávají peníze navíc a výuku zanedbávají.
J74o15s57e33f 39N79o56ž48i55č61k31a
Ohledně těch vysokých škol máte bohužel pravdu - jak co se týče jejich kvantity (která pak jde na úkor kvality), tak i toho poněkud nešťastného systému, kdy jsou závislé z velké části na tom, kolik se jim podaří získat grantů.
J91a58n 63Z74i85e41g15l12e84r
Učitelé jako typičtí státní zaměstnanci nechápou jednu věc. Rozdávat je možné pouze reálné peníze. Na dluh se žít nedá. Jinak to končí krachem.
J15o42s91e84f 94N90o64ž59i98č71k18a
A proč něco takového neporadíte třeba i soudcům, politikům (ti si i v této době své ne zrovna malé platy navýšili) a některým jiným státním zaměstnancům, pane publicisto?
F32r28a32n57t78i23š10e20k 15K71š61í48r
Pan učitel nemůže pochopit základní ekonomické pravidlo o nemožnosti ekonomické kalkulace v socialistických systémech. A naše školství je organizováno socialistický. Nakonec i většina politiků tento ekonomický postulát nezná, nebo ho ignoruje. Proto ani on, ale ani ministr Bek, nemohou mít žádné řešení, které by bylo správné.
M73o40j74m35í52r 61R31o65d49e97n
Tady už 33. let je neustále "mantra" vzdělání, masivní investice, každý kraj už má univerzitu, jsou zde speciální školy třeba Waldorfská, každá generace podle své doby, v niž vyrostla to chce tak a má takové priority ve školství. Navíc svět opět našel svoji dynamiku vývoje, tak je nutno cpát to či ono do dětí ... . Nikdo se za 20. let nepozastavil a nepodíval zpět, jaký to má přínos pro naši společnost. Navíc společnost dnes už aktivně vedou generace vyrostlé v tom to systému a blahobytu, mileniálové, a společnost se silně individualizovala, je snaha vše byrokraticky řešit, vše má řídit stát, a mladí trpí různými ... . Kde je pro společnost tento vložený potenciál a cesta, jak to že nejsme technologickou, ekonomickou velmocí s tahem na branku. Jak to, že to zde bylo za dob mocnářství a 1. republiky, kde navíc společnost měla 3. pilíř a to duševní, duchovní, firemní, vojenskou elitu. Jaké zde bylo školství a dosažnost. Proč dnes nemáme lidi jako byl Křižík, Kolben, Čapek ... . V podstatě se ukazuje že vzdělání není všespasitelné a nevytvoří tzv. celostního člověka ukotvenou osobnost. To dělá další životní ingredience, a to tlak života, učit se z drsných životních lekcí, to vlastně z uhlí dělá diamant. Je potřeba přehodnotit tuto cestu a nedívat se na děti z pozice rodičovských instinktů, jež patří už do jiné evoluční cesty a světa, který už tu není, tak predátorský, je zde značný servis ... . Je potřeba rozvíjet duši, osobnost, a to se dělá trochu jinak. Vzdělání má jen vytvářet základ pro jeho další životní rozvíjení, nikoliv dát jasné názorové, vzorcové a další mantinely. Je to vidět i u vládců tak majitelů firem, kde jejich potomci mají problém převzít stát, firmu a jde to tzv. doháje. Rodiče jim mnohdy dávají instinktivně to, co sami neměli, a řídit firmu stát, to je drsná lekce, mnoho lekcí ... . Kde je dnes třeba znalost množin ... .
J44o68s72e65f 48N44o88ž90i87č56k89a
Tak v první řadě oceňuji, že se zde po dlouhé době objevil příspěvek, který se vztahuje k tématu článku.
V řadě věcí máte jistě pravdu - i mně například přijde nesmyslné, že dnes máme vysokou školu v takřka každém okresním městě, že vzdělání samozřejmě není všespasitelné apod.
Ovšem na druhou stranu nelze vinit ze současného stavu naší společnosti jenom školství, na tom, že v řadě případů nejsou potomci po rodičích schopni či ochotni převzít po rodičích firmu, mají dost často vinu právě ti rodiče kvůli tomu, jakým způsobem své děti vychovávali. Ale neházel bych všechny do jednoho pytle - nedávno jsem třeba byl na srazu mých bývalých studentů 20 let po maturitě, a mile mě překvapilo, že hoch, do kterého bych to během školních let nikdy neřekl, převzal po rodičích firmu s více než 100 zaměstnanci a úspěšně ji vede.
Smazaný příspěvek
Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.
J22o12s72e36f 15N95o71ž41i94č95k22a
Procházkův trolling mažu a pokud se mu to nelíbí, ať se například podívá, kolik příspěvků smazal v poslední diskusi jeho zdejší podporovatel Ziegler:
https://ziegler.blog.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A231009_807445_blogidnes
J53a92n 27Z53i29e64g21l97e76r
Jednoduché, když se učitelům jejich práce nelíbí, tak ať dělají něco jiného.
J16o67s34e83f 63N84o22ž74i64č30k24a
Tak to je vážně hodně jednoduchý závěr...
M82a15r58t60i37n 12I98r47e64i58n
Už starý fousáč Ivan Pilip ve zlatých devadesátých letech minulého století, čili někdy v letech 1996 - 1997, kdy poprvé přišlo financování pokrokového českého školství na přetřes, tvrdil, že učitelství nemá být výdělečným byznysem.
A ačkoli na starého fousáče Ivana Pilipa si dnes vzpomene málokdo, připadá mi, a tady mi pan autor Josef Nožička zajisté a rád dá za pravdu, že jeho výrokem se zatím řídily všechny dosavadní vlády, a to bez jediné výjimky.
J33o54s12e31f 25N79o47ž93i25č34k79a
Ano, v tom máte určitě pravdu. Ostatně, na pana Pilipa, který svou nadějnou politickou kariéru de facto pohřbil "sarajevským atentátem" v roce 1997, si velmi dobře vzpomínám dodnes.
- Počet článků 1584
- Celková karma 39,73
- Průměrná čtenost 3238x