Děkujeme za pochopení.
R11o94s81t65i34s14l13a55v 42C59a51h37a
Porusim svuj zavazek a napisu neco, co s obsahem blogu nesouvisi, nebot jsem ho necetl. Ale souvisi to s tematem skolstvi v dnesni dobe.
Skolstvi ridi MSMT. Ministr dostal dotaz, zda maji ucitele znamkovat pri distancnim vzdelavani. Odpovedel, ze ne.....
Problem je, ze distancni vzdelavani je pro zakladni skoly NELEGALNI, protoze je v rozporu se skolskym zakonem..... To ti, co skolstvi ridi, nevi?
Rikejme tomu jakkoliv, ale nemuze se to nazyvat distancni vzdelavani.
Nevim, zda se ma skolstvi ridit radami neziskovek..... ale vyse uvedena rada MSMT taky neni koser.... Jak z toho ven?
P20e31t53r 74L46a61n42g82e87r
Tak, odbory a neziskový, do všeho kecat, brát za to peníze a za nic nezodpovidat.
P81e24t16r 66L87a62n65g42e24r
Sorry, nepřečetl jsem si odkaz na tu neziskovku, až teď. A to co píšou, jsou zcela normální postupy i během běžné výuky.
Trochu matoucí je to s tou chybou, ale chápu to tak, jak to dělám já, že nasdilim správný podrobné řešení a vyberu příklad, kde se chyboval nejvíc a rozeberu to. Jinak opravdu nic, co by nebylo prospěšné.
Co se hodnocení týče, tak hodnotím slovně, pokud to jde, pochvalu, něco nslusu k řešení, smajlikem a doplním procento úspěšnosti. Jde to, rozhodující je si to naplánovat a nepredimenzovat jak možnosti žáků, tak i své.
P13a42v23e89l 42D98v30o40ř55á91k
Jak sleduji činnost Ministerstva školství, tak mám dojem, že i ta nejpitomější neziskovka by leckdy vymyslelo něco lepšího.
Když to vezmeme od (blahé paměti) s. akademika Zdeňka Nejedlého, může tu někdo uvést některého ministra, o němž by se dalo prohlásit, že za něho to šlo znamenitě?
J70a61r33o31m93í15r 54P75e42t31ř39í49k
Stále více neziskovek prokazuje, že pouze škodí.
Když už jsou to jen naprosto nekvalifikovaní budižkničemové přisátí na peníze daňových poplatníků, mohli by udělat nejlepší věc, to znamená vůbec nic.
Vám, pane Nožičko vyjadřuji svůj obdiv za Vaši práci v této nelehké době.
Karma
J48o43s50e69f 21N23o65ž64i40č97k31a
Děkuji Vám. Ohledně neziskovek bych pro jistotu zopakoval, co už bylo napsáno v diskusi níže: jsou neziskovky a neziskovky, a těch, které pomáhají potřebným, si rozhodně cením. Což ale není např. případ v článku zmíněné společnosti EDUin.
V46e76n92d60u42l26a 42S61z86l18a22u68e58r51o93v37á
Co si to dovolují někam psát své názory, když jsou z neziskovek???
P80e45t32r 87B37u97r81i13a55n
Nejde o to psát je, ale protlačovat zadními vrátky. Tak nějak po šmejdovsku.
A73r67n93o30l53d 72L40i86č54k10a
Mám rád články, ve kterých lidé vyjadřují své názory o profesi, která je živí a jsou v ní profesionálové.
Navíc se od "odborníků" v diskuzi dozví, o učitelích nové zajímavosti, nebo dokonce o sobě: Že vás baví se pořád dohadovat s něčím takovým, jako je tahle parta kolaborantů, která si říká ,,vlastenci". Tito Ličkové, Řezníci, Petříkové a jim podobní budou první, kdo bude psát nový zvací dopis. Azbukou ...
--------
Ani jsem o sobě nevěděl, že jsem kolaborant, a že umím psát zvací dopisy v azbuce.
Doufám, že i zde se dočká vážená Dagmar Černá dalšího zaslouženého plusu.
T98o69m51á41š 35F73l90a28š27k84a
Ani jsem o sobě nevěděl, že jsem .... ale my to víme.
L84u29m17í19r 93V47i94t88h15a
Jak to děláte, pane Nožičko? Máte přes 260 žáků a přitom ještě stačíte sledovat, co která neziskovka dělá úplně blbě, a napsat o tom docela dlouhé pojednání. Já jich mám něco přes 100 a jsem rád, když mi dají chvilku pokoj...
Ale jsou věci, se kterými souhlasím. Proč by se nemělo známkovat? Není důvod, pokud je jasně dán okruh kompetencí, které se budou prověřovat - o čemž nepochybuji - je známkování naprosto na místě. A právě v této době je naopak žádoucí známkování zachovat, skutečně nejsou prázdniny, na žáky je kladena poměrně velká zodpovědnost a je třeba zachovat alespoň ty školní rutiny, které lze. Testování a známkování mezi ně patří. Zvlášť pokud učíte profilové předměty, ze kterých budou dělat v červnu zkoušky.
A je potřeba chválit. Opět zvlášť v této z kloubů vymknuté a hysterické době je potřeba chválit za každou pozitivní drobnost. Už jenom za to, že žák poslal zpracované zadání. I když byste ho normálně nejradši vytahal za uši za to, jak to odbyl, že to natvrdo a nestydatě okopíroval z wikipedie (přestože má k dispozici elektronickou učebnici, kterou jste sám napsal a mohl to přinejhorším okopírovat z ní)... Musíte ho pochválit, každého zvlášť a každého oslovit jménem. Centralizovaná a odosobněná komunikace vede jen k tomu, že se rozutečou.
A nenechat se unést vztekem, který se nutně dostaví, když po padesátédeváté (ve Vašem případě i sto, i dvěstěpasesátédeváté) vysvětlujete pořád to samé... Kdyby se to stalo za normálních okolností, vysvětlíte to jednou, pro méně chápavé podruhé, zřídkakdy potřetí, to spíš pro ty, co nedávali pozor, a nic to s Vámi neudělá. To jsou asi nejhorší chvíle v distančním vzdělávání, to jsou ztracené doslova hodiny denně, ale dělat se nedá nic...
Osvědčily se mi cvičné testy, které neznámkuju a které jsou vlastně výkladem. Třeba u technologických postupů fungují testy, kde jsou postupy rozepsány do jednotlivých kroků a ty kroky zpřeházené. S pomocí učebnice je pak žáci musí seřadit ve správném pořadí.
To je moje zkušenost.
J79o88s68e92f 92N86o67ž95i28č63k49a
Souhlas a díky za příspěvek, pane Vitho.
K33a72r87e66l 56B49o77h80á70č18e56k
Prošel jsem si odkazy i pdf manuál...jedná se o doporučení (ne nařízení) a lze jen konstatovat, že míří pouze k tomu, aby zkusili učitelé respektovat změnu v realitě a přistoupili ke dětem a tím i k jejich rodičům trochu tolerantněji. Je naprosto jedno, kdo se na něm podílel, jde o doporučení vcelku rozumná a citlivá.
Že s tím budou mít problém typy učitelů přesvědčených, že všemu rozumí za všech okolností nejlépe a pro které je jejich povolání už tzv "diagnozou"...pro mne například není žádné překvapení :)
D81a18g11m45a62r 45Č49e59r21n48á
Hele vy, tady jeden učitel napsal, že nikým nevolená neziskovka placená bůhví kým(rozuměj Sorošem, Bakalou, Kalouskem) jim chce diktovat, co a jak mají učit....a vy mu ty bábovičky rozkopete. A přitom neziskovka byla tak vděčné téma
- Počet článků 1584
- Celková karma 40,04
- Průměrná čtenost 3238x