Děkujeme za pochopení.
P90a17v44e75l 51C16h58m92e23l49í20k
Se slovním hodnocením nelze souhlasit, zůstává-li člověk při zdravém rozumu. Příklad slovního hodnocení Honzíka, jak jej autor ve svém blogu zmiňuje, může být tak nanejvýš užitečný pouze na konzultačních schůzkách pro rodiče daného dítěte.
Nedovedu si však něco podobného představit coby sdělovací informaci pro přijetí žáka na další stupeň vzdělávání. Navíc - je úplně scestné si myslet, že by podobné bláboly, nenesouí naprosto žádnou informaci o skutečném stavu vědomostí a dovedností žáka, někdo při přijímání na další školu vůbec četl.
Tohle mohou "vymyslet" pouze ignoranti a neznalci od zeleného stolu (ať už z kteréhokoli politického spektra), kterým vůbec nejde o kvalitní vzdělání žáků a studentů, ale pouze o vlastní zviditelnění, které má působit jako výkaz nějaké (ať už jakékoli) činnosti.
Panu Nožičkovi karma
P14e41t51r 95D46r47a43p10a64l
no, a známka snad je nějakým etalonem objektivity? možná v rámci jedné školy, ale ani to nemusí platit.
M66i46l35a97n 44Š32ť33a96s88t96n62ý
Úplně živě vidím váš blog, jak by vyzněl, kdyby šlo o usilovný boj Miloše Zemana.
P55a31v53e29l 84C32h54m73e64l23í66k
Proč vždycky politikařit , p. Šťastný?
M10a75r13t71i61n24a 34M61o65u63d89r51á
Slovní hodnocení je vágní. Co znamená "být dobrý v tom, ale horší v onom"? Co znamená "zhoršil se" nebo "zlepšil se", když není jasně definovaný bod, k němuž se srovnání vztahuje? A vztahuje se pouze k žákovi nebo vyjadřuje srovnání s ostatními žáky ve třídě? Ta třída jako celek je spíše slabší nebo většina žáků patří ke špičce toho, co daná škola má?
A že by žáka nějak motivovalo? Pokud nemá o předmět zájem, je mu jedno, jaké hodnocení dostane. Že mu nejdou třeba slovní úlohy, ví dobře sám i bez hodnocení.
A77d39a25m 17V23í70c88h52a
co znamená když žák dostane 3?
když se napíše že je dobrý v něčem a horší v něčem jiném tak ví v čem se má zlepšit, když dostane trojku tak mu to řekne prd
V36l96a92d82i86m32í21r 23A92i68m
Autore, dovolím si jen malou technickou poznámku.
Do stávajícího formuláře "vysvědčení" se vtěsná do kolonky klasifikace maximálně 25 znaků (včetně mezer). Takže máme tři možnosti:
1. Vysvědčení opatříme přetiskem "viz příloha" a k vysvědčení přiložíme jakýsi úřední list se slohovým cvičením od všech vyučujících, samozřejmě řádně orazítkovaný na speciálně vytištěném blanketu. V reálu jen přinutíme školu, aby si vytvořila jakýsi manuál se vzorovými formulacemi, který jí ovšem bezprostředně po vydání tohoto elaborátu všichni omlátí o hlavu (i doslovně). A všem bude v té chvíli jasné, že nejrozumnější by byl přetisk typu "klasifikace z důvodu pandemie neproběhla".
2. Vymyslíme víceslovná synonyma pro "výborný" až "nedostatečný" (může jich být klidně více), která ovšem bude nutné standardizovat, aby nevznikl nepřehledný chaos. V té chvíli si ale můžeme být jisti, že se nová "terminologie" stane zdrojem mnoha vydařených vtipů.
3. Budeme hodnotit pouze změnu stavu oproti předchozímu klasifikačnímu období a vytvoříme dokonale eufemistické hyperkorektní termíny, které zakryjí, že Pepíček je hloupý a líný lempl. Dospějeme tak ke stupnici typu "stále výborný", "výrazné zlepšení", "mírné zlepšení", "setrvalý stav", "mírné zhoršení", "výrazné zhoršení", která sice bude nicneříkající, ale nikoho neurazí.
Ve všech třech případech po pár dnech zjistíme, že jsme "šlápli vedle" a ona nešťastná úřední listina bude po několik dalších generací sloužit jako výstraha všem novátorům.
T44o50m10á45š 58F94l72a69š19k71a
Myslím, že kdyby tu výzvu napsal kdokoliv jiný kromě senátora Drahoše, tak by autor tento Blog nenapsal.
Jinak na známkování názor nemám.
J36o41s98e64f 78N75o88ž68i24č41k13a
Je ovšem zvláštní, že snahu neziskových organizací o zrušení známkování ve školách jsem kritizoval již v tomto mém dřívějším blogu, napsaném 5. 4. - v době, kdy se k tomu pan senátor Drahoš ještě nijak nevyjadřoval:
https://nozicka.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=749022
A rovněž je zvláštní, že ačkoliv jste i pod tímto blogem přispěl do diskuse, tak si na něj už nepamatujete.
N75a70ď46a 72D78u20b88c73o91v22á
S vaším závěrem článku se ztotožňuji, byť nejsem pedagog.
Stále by někdo chtěl některé zavedené a prověřené věcí měnit za každou cenu, jen aby byla vidět cinnost...
A47d72a94m 54V11í77c93h65a
jako třeba robota, ta byla taky zavedená a prověřená, nebo bití rákoskou, a nebo orání pluhem taženým voli, co na tom, že to není efektivní, ale hlavně, že je to prověřené a zavedené
A22d50a10m 79V79í92c94h97a
jste mohl napsat jen, že je pro vás jednodušší dát jedničku nebo pětku
M37a14r20t42i51n98a 61M64o68u79d62r71á
Jednička nebo pětka mají tu výhodu, že jsou naprosto jasné a srozumitelné. Prostě když je "koupíte", není co řešit.
Z79d84e82n94ě26k 58M88a67t14u20š76k97a
Je to primárně o známkování, nebo o Drahošovi???
N93a13ď12a 89D13u95b89c52o76v79á
Z textu lze celkem jednoduše pochopit, že to souvisí...
P81e84t63r 58D69r47a21p39a85l
já jako rodič zastávám názor, že druhé pololetí by hodnoceno nemělo být vůbec. my jsme konkrétně v únoru měli prázdniny a lyžák, tedy ve většině předmětů do druhého pololetí naprosté minimum známek. "Výuka" on line formou probíhá chaoticky a roztříštěně...kdy ne každá škola, ale i každý učitel v rámci jedné školy nebo třídy to dělá po svém. Ano, chápu, že školy byly hozeny do vody a měly ze dne na den vymyslet systém. Ale stejně tak by měly školy pochopit, že ve stejné situaci jsou i žáci a rodiče. Výuka stylem "na googlu si stáhněte aplikaci, tam si zřiďte účet a registraci" je velmi nestandardní řešení. Ne, pro přijetí žáka na základní školu pořád ještě není podmínkou mít doma internet, případně si na něm platit aplikace. Tedy cokoliv, co žáci v současné době on line dělají, je na bázi dobré vůle a dobrovolnosti. Nebo situace, že žáci dělaji z domova nějaký test...to je jako zadat test ve třídě a odejít z učebny. někdo to dělá sám, někdo opisuje z učebnice, někomu pomohou sourozenci nebo rodiče. Jak chcete toto objektivně hodnotit? Abych to tedy shrnul, ať už bude hodnocení na konci školního roku jakoukoliv formou, tak pro mě jako rodiče nemá žádnou vypovídací hodnotu
J31o24s31e85f 37N66o14ž62i30č14k36a
Beru, že letošní situace je velmi specifická, a ať už bude zvolena jakákoliv forma hodnocení, objektivní to nebude nikdy. Tady jde ale spíše o to, že někteří vzdělávací "odborníci" se toho aktuálně snaží chytit a prosadit, aby se od známkování upustilo i v příštích letech.
- Počet článků 1583
- Celková karma 39,94
- Průměrná čtenost 3240x