Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PC

Se slovním hodnocením nelze souhlasit, zůstává-li člověk při zdravém rozumu. Příklad slovního hodnocení Honzíka, jak jej autor ve svém blogu zmiňuje, může být tak nanejvýš užitečný pouze na konzultačních schůzkách pro rodiče daného dítěte.

Nedovedu si však něco podobného představit coby sdělovací informaci pro přijetí žáka na další stupeň vzdělávání. Navíc - je úplně scestné si myslet, že by podobné bláboly, nenesouí naprosto žádnou informaci o skutečném stavu vědomostí a dovedností žáka, někdo při přijímání na další školu vůbec četl.

Tohle mohou "vymyslet" pouze ignoranti a neznalci od zeleného stolu (ať už z kteréhokoli politického spektra), kterým vůbec nejde o kvalitní vzdělání žáků a studentů, ale pouze o vlastní zviditelnění, které má působit jako výkaz nějaké (ať už jakékoli) činnosti.

Panu Nožičkovi karma R^R^

27 3
možnosti
PD

P14e41t51r 95D46r47a43p10a64l

21. 5. 2020 10:21

no, a známka snad je nějakým etalonem objektivity? možná v rámci jedné školy, ale ani to nemusí platit.

3 1
možnosti

Úplně živě vidím váš blog, jak by vyzněl, kdyby šlo o usilovný boj Miloše Zemana.:-P

9 11
možnosti
PC

Proč vždycky politikařit , p. Šťastný?8-o

3 3
možnosti
Foto

Slovní hodnocení je vágní. Co znamená "být dobrý v tom, ale horší v onom"? Co znamená "zhoršil se" nebo "zlepšil se", když není jasně definovaný bod, k němuž se srovnání vztahuje? A vztahuje se pouze k žákovi nebo vyjadřuje srovnání s ostatními žáky ve třídě? Ta třída jako celek je spíše slabší nebo většina žáků patří ke špičce toho, co daná škola má?

A že by žáka nějak motivovalo? ;-D Pokud nemá o předmět zájem, je mu jedno, jaké hodnocení dostane. Že mu nejdou třeba slovní úlohy, ví dobře sám i bez hodnocení.

6 3
možnosti
AV

A77d39a25m 17V23í70c88h52a

21. 5. 2020 10:01

co znamená když žák dostane 3?

když se napíše že je dobrý v něčem a horší v něčem jiném tak ví v čem se má zlepšit, když dostane trojku tak mu to řekne prd

1 1
možnosti
Foto

Autore, dovolím si jen malou technickou poznámku.

Do stávajícího formuláře "vysvědčení" se vtěsná do kolonky klasifikace maximálně 25 znaků (včetně mezer). Takže máme tři možnosti:

1. Vysvědčení opatříme přetiskem "viz příloha" a k vysvědčení přiložíme jakýsi úřední list se slohovým cvičením od všech vyučujících, samozřejmě řádně orazítkovaný na speciálně vytištěném blanketu. V reálu jen přinutíme školu, aby si vytvořila jakýsi manuál se vzorovými formulacemi, který jí ovšem bezprostředně po vydání tohoto elaborátu všichni omlátí o hlavu (i doslovně). A všem bude v té chvíli jasné, že nejrozumnější by byl přetisk typu "klasifikace z důvodu pandemie neproběhla".

2. Vymyslíme víceslovná synonyma pro "výborný" až "nedostatečný" (může jich být klidně více), která ovšem bude nutné standardizovat, aby nevznikl nepřehledný chaos. V té chvíli si ale můžeme být jisti, že se nová "terminologie" stane zdrojem mnoha vydařených vtipů.

3. Budeme hodnotit pouze změnu stavu oproti předchozímu klasifikačnímu období a vytvoříme dokonale eufemistické hyperkorektní termíny, které zakryjí, že Pepíček je hloupý a líný lempl. Dospějeme tak ke stupnici typu "stále výborný", "výrazné zlepšení", "mírné zlepšení", "setrvalý stav", "mírné zhoršení", "výrazné zhoršení", která sice bude nicneříkající, ale nikoho neurazí.

Ve všech třech případech po pár dnech zjistíme, že jsme "šlápli vedle" a ona nešťastná úřední listina bude po několik dalších generací sloužit jako výstraha všem novátorům.

4 1
možnosti
Foto

Myslím, že kdyby tu výzvu napsal kdokoliv jiný kromě senátora Drahoše, tak by autor tento Blog nenapsal.

Jinak na známkování názor nemám.

2 10
možnosti
JN

Je ovšem zvláštní, že snahu neziskových organizací o zrušení známkování ve školách jsem kritizoval již v tomto mém dřívějším blogu, napsaném 5. 4. - v době, kdy se k tomu pan senátor Drahoš ještě nijak nevyjadřoval:

https://nozicka.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=749022

A rovněž je zvláštní, že ačkoliv jste i pod tímto blogem přispěl do diskuse, tak si na něj už nepamatujete. ;-)

8 0
možnosti
ND

S vaším závěrem článku se ztotožňuji, byť nejsem pedagog.

Stále by někdo chtěl některé zavedené a prověřené věcí měnit za každou cenu, jen aby byla vidět cinnost...

9 5
možnosti
AV

A47d72a94m 54V11í77c93h65a

21. 5. 2020 9:25

jako třeba robota, ta byla taky zavedená a prověřená, nebo bití rákoskou, a nebo orání pluhem taženým voli, co na tom, že to není efektivní, ale hlavně, že je to prověřené a zavedené

1 3
možnosti
AV

A22d50a10m 79V79í92c94h97a

21. 5. 2020 9:14

jste mohl napsat jen, že je pro vás jednodušší dát jedničku nebo pětku

1 3
možnosti
Foto

Jednička nebo pětka mají tu výhodu, že jsou naprosto jasné a srozumitelné. Prostě když je "koupíte", není co řešit.

1 1
možnosti
Foto

Je to primárně o známkování, nebo o Drahošovi???

11 10
možnosti
ND

Z textu lze celkem jednoduše pochopit, že to souvisí...

4 3
možnosti
PD

já jako rodič zastávám názor, že druhé pololetí by hodnoceno nemělo být vůbec. my jsme konkrétně v únoru měli prázdniny a lyžák, tedy ve většině předmětů do druhého pololetí naprosté minimum známek. "Výuka" on line formou probíhá chaoticky a roztříštěně...kdy ne každá škola, ale i každý učitel v rámci jedné školy nebo třídy to dělá po svém. Ano, chápu, že školy byly hozeny do vody a měly ze dne na den vymyslet systém. Ale stejně tak by měly školy pochopit, že ve stejné situaci jsou i žáci a rodiče. Výuka stylem "na googlu si stáhněte aplikaci, tam si zřiďte účet a registraci" je velmi nestandardní řešení. Ne, pro přijetí žáka na základní školu pořád ještě není podmínkou mít doma internet, případně si na něm platit aplikace. Tedy cokoliv, co žáci v současné době on line dělají, je na bázi dobré vůle a dobrovolnosti. Nebo situace, že žáci dělaji z domova nějaký test...to je jako zadat test ve třídě a odejít z učebny. někdo to dělá sám, někdo opisuje z učebnice, někomu pomohou sourozenci nebo rodiče. Jak chcete toto objektivně hodnotit? Abych to tedy shrnul, ať už bude hodnocení na konci školního roku jakoukoliv formou, tak pro mě jako rodiče nemá žádnou vypovídací hodnotu

6 0
možnosti
JN

Beru, že letošní situace je velmi specifická, a ať už bude zvolena jakákoliv forma hodnocení, objektivní to nebude nikdy. Tady jde ale spíše o to, že někteří vzdělávací "odborníci" se toho aktuálně snaží chytit a prosadit, aby se od známkování upustilo i v příštích letech.

2 0
možnosti
  • Počet článků 1583
  • Celková karma 39,94
  • Průměrná čtenost 3240x
Píši hlavně o politice, školství a sportu. 

 

Seznam rubrik