Děkujeme za pochopení.
H50o17n59z19a 71B46o74b28u92l50a
Svým způsobem máte jistě pravdu. Problém je, že tato dnešní společnost z velké části opovrhuje těmi obyčejnými dělníky, považuje je za póvl, ale především je nezaplatí. Proto chce každý mít alespoň maturitu, protože bez maturity vás nikdo nevezme ani jako prodavačku. Je to takový začarovaný kruh.
F15r65a95n98t97i74š63e77k 14C18h61m18e53l22a79ř
Dobře jste to napsal, Josefe, plně to koresponduje s mým názorem
R18a29d43i24m 71K97a20l67a84s
To je zkrátka hledání rovnováhy mezi přínosem vzdělání pro každého, kdy takový člověk alespoň zaslechne o jevech či skutečnostech, se kterými by se bez patřičné školy nikdy neseznámil, a mezi smysluplností takového vzdělávání vzhledem ke klesajícím nárokům na úroveň popsaných v článku.
Také jsem o tom přemýšlel a nakonec jsem dospěl k závěru, že je ten otázka pro trh práce a zaměstnavatele. Čím více se budou zaměstnavatelé zajímat, jak dotyčný člověk na škole prospíval, a jak uspěl např. u maturity, tím spíše mohou oddělit zrno od plev. Dobří studenti se totiž nikam neztratili, ti existují stále. Je nutné je jen najít.
A pak je jedno, jestli absolvent SŠ skončí bez maturitního vysvědčení nebo proleze celé studium se čtyřkami. Mělo by záležet jen na tom, co je pro budoucího chlebodárce přijatelné. Jen je nutné již definitivně přijmout, že pouhé absolvování něčeho, není záruka ničeho. A ve své podstatě to ani není chyba nikoho, snad jedině onoho studenta, který se neučil. A oproti tomu zde může být jiný žák-student, který by v minulosti skončil na učňáku bez maturity, ale dnes se mohl dostat výš, začal se o svou budoucí profesi zajímat hlouběji a možná se přihlásil i na VŠ. A pokud nepočítám mat-fyz a umělecké obory, řekl bych, že absolvování zbylých oborů je především o píli a snaze. A píle a snaha není totéž co inteligence. Ovšem inteligence bez sociální inteligence je sama o sobě často zcela zbytné nadání. Proto bych inteligenci ne vždy nutně stavěl na první místo. EQ není úplně zbytečný termín. Sice inteligentního či naopak méně bystrého sociálního omezence nemá rád zpravidla nikdo.
Má odpověď je tedy taková, že neřešíme otázku počtu maturantů, ale ochotu a píli pracovat - ve škole a později i v životě. Každý se určitě setkal s někým, kdo není nejbystřejší, ale vlastní vůlí se dostal dál, než by se dalo zprvu očekávat.
R26a14d48i59m 19K81a37l61a25s
Snad jen doplním, aby nevznikl zmatek:-), že tiše předpokládám, že člověk s EQ má rozvinutou i sociální inteligenci.
T32o34m37á55š 88T11r20u68s84i32n81a
Jenom bych prosil, aby se přihlásili ti, co své děti, vnoučata nebo děti svých příbuzných budou tlačit na učební obor bez maturity. Jinými slovy, zamezí jim v přístupu k dalšímu možnému vzdělání a udělá z něj "kanonefuter" do montovny vedle Ukrajinců, Poláků, které doma nechtějí, do budoucna Pakistánců a Afgánců.
J37o10s63e94f 92N87o13ž23i58č43k40a
Opravdu si myslíte, že například šikovný instalatér, automechanik nebo nástrojář je na tom dnes hůř než absolventi mnohých maturitních oborů?
J60i35ř27í 51P68o25k83o89r82n13ý
Ne vždy s Vámi souhlasím, za to teď bezvýhradně. Zvyšování počtu absolventů SŠ a VŠ snižováním nároků na ně je cesta do pekel. Zvyšuje to jen počet sebevědomých nepříliš schopných jedinců.
T38o97m60á57š 90K88u69c20h14a88ř
Já si nějak nedovedu představit, že by se v dnešní době levných Gastarbeiterů chtěl někdo dobrovolně zařadit po jejich bok, brát stejnou mzdu a živit se jako zaměstnanec rukama..
J46a60r47o95s19l64a73v 70L74i62m18a
Za tento clanek jsem vam udelil karmu, pane Nozicka. Citim vas postoj vychazi z oblasti stale "zamorene" (v dobrem nysleni) batovskym systemem vyuky a podminkami k dobrym vysledkum. Prosel jsem tim. Muj uspech v zivote byl postaven na uspechu teto organizace.
Dekuji vam za pripominku. Je osvezujici
J53o65s16e97f 80N69o34ž73i89č47k39a
Já děkuji Vám za přečtení i za karmu.
F53r90a14n64t85i77š21e82k 92K55š51í69r
Kde není konkurence, tam dochází ke stagnaci a znehodnocení. To je i případ státního školství a státních certifikátů jako je například maturita.
L53u79m92í61r 74V46i27t95h40a
Tuhle myšlenku prosím nějak rozviňte. O jaké konkurenci mluvíte?
J68o48s63e13f 63U23l13m27a94n
Kdysi člověk, který nci neuměl, šel dělat k lopatě. Dneska jde studovat humanitní obor klidně na VŠ. Problém je, že takový člověk bude toužit po seberealizaci. Prostě bude chtít, aby zde něco po něm zbylo, aby byl jeho zásah do světa nějak vidět. Takový člověk pak logicky začne "vymýšlet blbosti". Nové metody něčeho, co funguje desítky či stovky let, protože ačkoliv na nich není nic závadného, prohlásí se za zastaralé, překonané. Tihle lidé ale nevychází z reality, ale z představ. Konkrétněji z představ o nějaké utopické společnosti, kterou se snaží realizovat. Proto všechny ty kvóty, úmluvy, deklarace,...Dejme tomu, že existuje nějaká rasa, která má výrazně nízké IQ (to uvádím pouze jako příklad). Pokud by to bylo zjištěno, tak takového člověka nezajimá, zda ten, co to tvrdí je obyčejný rasista, anebo zda to, co objevil je objektivní pravda. Jeho zajimá pouze to, že je to politicky nekorektní informace. a na základě toho tu informaci zavrhne. Pokud pak v realitě dojde na situace, která takovou teorii potvrdí, tak se aplikují kvóty a zase nám všechno hraje do karet. Není proto vůbec divu, že v podobných aktivitách jsou zainteresovaní lidé jako je pan Kartous. To z principu přímo vyplývá.
- Počet článků 1585
- Celková karma 40,12
- Průměrná čtenost 3236x