Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T39o54m87á98š 25T81a94t66í49č17e36k 5570652140718

Souhlas. R^

0/0
18.6.2017 7:34
Foto

W63a70l37d52a 94W86i49n42t24e85r 6397339671369

R^

Co bychom však dělali bez uživatelů a zpětné vazby uživatelů? "Ruská carevna" si asi neuvědomila, že i ona je závislá na uživatelích a to přímo finančně. Oh, those Russians! ;-D

0/−1
17.6.2017 1:52

T30o81m63á60š 14T44a12t69í90č38e83k 5840942390718

Ale ona ani nenaznačila, že by chtěla potírat užívání. Jen jasně řekla, že užívání a tvorba jsou dva různé páry bot.

+2/0
18.6.2017 7:36

J31i77ř50í 49P41ř60i20b63y38l 7296895248685

Konečně s Vámi mohu bez výhrad souhlasit. pokud vynecháte politiku je to jasné.

+1/0
15.6.2017 21:21
Foto

M57a74r57t54i74n 83F84a56l32t22ý62n 9431806344858

Doba je stále více založena na specializaci...

Zatímco naše ospalé školství neustále volá po "renezančním" univerzálním žákovi/studentovi... asi tak jak to vymysleli za Marie Tezerie.

A to je celý problem.

Představte si, že by se opravdu děti např. od druhého stupně ZŠ začaly profilovat dle schopností do jednotlivých specializovaných tříd. Tady se už celkem sklony k tomu či onomu dají relativně poznat a pokdu by někdo dogmaticky netrval na távajícím a umožnil případné dodatečné přesuny... byl by to system založený na skutečných schopnostech a nikoli na otrokářsko donucovacím univerzáním systému.

To by ale pro celé školství byla katastrofa...

Vedle toho, že se na školství přiživují kšeftaři a diletanti, vymýšlejí se Cermaty, inkluze a mateřské školky a jiné ministerské kšefty...

To je celé. Nikdo s tím nic dělat nebude, protože jednak z toho nemá kšeft, jednak na to nemá nikdo fištron.

+1/−3
15.6.2017 20:28

R52o57s65t24i28s64l73a45v 97C71a56h72a 6913627737451

Takze co navrhujete? Vyrabet fachidioty, co sice budou skveli programatori, ale nebudou tusit, proc se cast lidi teto zeme boji Nemcu a cast Rusaku?

+2/0
15.6.2017 20:52

B44o85h36u22m45i63l 10M10i48c17h59a67l 3435694245541

To se mi nezdá rozumné. Bez rozsáhlejších obecných základů se může stát, že za nějakou dobu (10, 20 let) dojde ke změně technologií a takový úzce zaměřený středoškolák-programátor (nebo cokoliv jiného) najednou bude muset začít znovu, jenže ve 40 je to horší, než v 18 a možná už v konkurenci neobstojí.

+2/0
15.6.2017 22:06

O18t62o 97J23u10r35n50e33č59k13a 2103810811303

Naprostý souhlas. Vzpomínám si jak mi jedna učitelka vyprávěla, jak se její žáci holedbají že jsou počítačová generace, ale když jim dala za úkol zformátovat podle zadání text ve wordu, tak si většina vůbec nevěděla rady. Přesně jak vy tehdy říkala, že to že někdo umí hrát hry, neznamená že umí udělat cokoli kreativního.

+4/0
15.6.2017 19:54

R21o20s86t35i36s31l44a70v 84C51a18h57a 6643597307141

pokud nekdo povazuje znalost formatovani ve wordu jako projev pocitacove vzdelanych lidi, tak je uplne mimo. Ve skole by se mela informatika ucit jinak, nez ucit ovladani verze x.x nejakeho proprietalniho software. PRINCIPY, ne to, kde co najdu v jakem menu.

0/0
15.6.2017 20:54

J30o52s63e93f 73N78o62ž47i94č21k36a 5335221629806

Pan Jurnečka ovšem nikde netvrdí, že znalost formátování ve Wordu je projevem počítačové vzdělanosti. Pouze tím chtěl nejspíš poukázat na to, že některým dnešním "přeborníkům" v hraní počítačových her nebo ovládání facebooku dělá problémy i taková jednoduchá věc.

+3/0
15.6.2017 21:18

R78o87s38t30i33s41l22a34v 53C69a65h54a 6493577497141

Ja taky netvrdim, ze to tvrdi, ale nejspise si to mysli ta pani ucitelka.

BTW, z hlediska pochopeni formatovani (a tedy stylu) mi uz prislo lepsi, kdyz jsem z T602 (ktera style nemela) presel na LaTex. Ale uznavam, to je pro deti ze zakladky dost brutalni nastroj. Ale syn to dela v septime a docela si to uziva.

0/0
15.6.2017 21:23

J46o12s16e48f 15N17o13ž67i72č24k74a 5985121189806

Tady nejde ani tak o ty děti ze základky jako spíše o to, že převážná většina populace (aspoň tedy v Česku) používá jako textový editor Word. Případně Writer v Open Office, který se ovládá téměř stejně.

0/0
15.6.2017 21:56

R88o16s62t79i37s41l27a18v 78C76a82h96a 6493347307221

Tak jeste jednou - dulzite jsou principy. Protoze i ten Word, nez tu skolu dodelaji, se zmeni. Jako ze se cas od caso HODNE zmeni.

Takze je dulezite, aby znaly styly a ne, ze si treba budou text formatovat pomoci mezerniku, tabulatoru a podobne.

0/0
15.6.2017 22:45

J43o58s19e29f 83N16o55ž77i20č24k23a 5545341389136

Tahle "akademická" debata s Vámi opět nikam nevede, takže přeji hezký večera.:-)

(Samozřejmě se vždy v nové verzi Wordu i jakékoliv jiné aplikace něco změní, ale zpravidla nikterak zásadně a průměrně schopný uživatel si s tím poradí. A i ty obecné principy je vždy třeba v některé aplikaci prakticky procvičit).

+1/0
15.6.2017 23:07

J52o63s62e13f 74N21o26ž32i95č67k35a 5335511659826

oprava, vypadlo mi tam jedno slovíčko: "hezký zbytek večera". :-)

0/0
15.6.2017 23:08

R82o55s39t65i65s78l28a12v 35C20a94h47a 6653827167881

1) nevim, co by melo byt prekvapiveho na tom, ze jako uzivatel FB na mobilu se z IT clovek nic nenauci, mozna tak z marketingu.

2) ale nove technologie davaji detem netusene moznosti rozvoje. To, ze je nevyuzivaji je jejich chyba, chyba jejich rodicu a ucitelu.

Uvedu priklad:

Muj starsi syn se podle ruznych tutorialu na internetu naucil programovat veci, ktere v nasi dobe ani nebylo mozne delat. Sam, nebo s kamarady. Ma tedy oproti mne (ve vekovem srovnani) nekolik let naskok.

Mladsi syn je naopak sikovny manualne a kdyz jsem videl, co je schopen vyrobit (a inspiraci ma take z internetu), tak jsem koukal jako blazen.Ve trinacti letech, aniz by chodil na nejaky krouzek, nebo by meli ve skole dilny.

Takze na zaver: technologie davaji detem netusene moznosti rozvoje (podobne jako kdysi cteni knih, ale v mnohonasobne rychlejsi a sirejsi podobe). A to, ze je nekdo jen uzivatel FB by se dalo srovnat s ctenim komiksu.

+5/0
15.6.2017 18:31

J15o35s22e29f 93N74o22ž13i89č46k90a 5835951419496

ad 1) Já vím, že pro Vás nikoliv, ale pro některé to skutečně překvapivé je...

ad 2) Ale o tom já přece s nikým nepolemizuji. Samozřejmě souhlasím s tím, že informace, dohledané na internetu, při vzdělávání pomáhají a ohledně budoucích techniků to nepochybně platí také. I já jsem využil řady materiálů z internetu, když jsem se sám učil např. programovací jazyky, které v době mého studia na VŠ ještě neexistovaly. A i mým studentům často dávám tipy na užitečné odkazy na netu.

Ale jde o to, že je např. špatně, když např. rodiče koupí technicky nadanému dítěti chytrý mobil místo toho, aby mu koupili stavebnici. A tak to dle mého názoru myslela i paní Kaspersky.

+3/0
15.6.2017 20:34

R72o94s64t84i57s88l54a20v 10C27a52h67a 6643187387201

ad 2 odstavec - nedokazu podoudit z vlastnich zkusenosti, moje deti mely oboje. A to manualne sikonve jeste naradi a srandicky jako bruska, vrtacka....;-)

+1/0
15.6.2017 20:56

J43i90ř41í 22Z14e57l90i69n79k65a 1910747819829

Zvláštní článek. Všeobecně známé věci, předkládané tak, jako byste právě "objevil Amertku".

+3/−2
15.6.2017 14:49

J85o62s62e25f 40N62o17ž93i60č77k14a 5185681609386

Pokud skutečně jde o všeobecně známé věci, tak je mi poněkud divné, že je mnozí naši vzdělávací odborníci (např. pánové Botlík, Šteffl, Feřtek...), kteří zpravidla dostávají v mainstreamových médiích největší prostor k tomu, aby kvalifikovaně radili, kudy by se mělo naše školství ubírat, nezaregistrovali. A příslušní činovníci na ministerstvu školství nejspíš také ne.

+3/0
15.6.2017 16:13

J65i83ř92í 55Z55e58l70i91n83k57a 1120247979919

Sorry, ale to je argumentace malého děcka.

Tváříte se jako by vámi zmiňovaní tvrdili, že hraní na mobilu vychová inženýry.

+2/−2
15.6.2017 19:15

O81t16o 71J33u47r63n36e37č11k10a 2443580641853

Ale ono se to dneska tvrdí.. Různí moderátoři, komentátoři. stále se rozplývají jak máme budoucnost zajištěnu, protože mladí jsou TAK šikovní s těmi počítači.. Obvykle doplní veselou příhodou, jak dědeček, nebo tatínek si nevěděl rady s nějakým programem a ratolest hned věděla... jenže problém je přesně v tom, že programovat a podobně zvládá asi tak malé procento mladých, jako se v generaci před nimi vyznalo řekněme v elektrotechnice. Akorát že pro tehdejší dobu bylo to procento dostatečné, ale pro dnešní je nedostatečné, protože na těch IT technologiícvh běží prakticky všechno. Přitom je to logické. Inteligence je stále ve společnosti distribuována stejně, je tedy logické že na ni náročné věci zvládne jen to stále stejné procento lidí.

+4/0
15.6.2017 19:58
Foto

D32a53l52i28b35o84r 85B19a46r25t20o89š 5124140597109

to co říká tato carevna, říká již mnoho let Manfred Spitzer ve své knize ..přeložené do češtiny ..Digitální demence....ví se to dávno...jen někteří ministři a několik dalších kteří o tomto jevu moc neví, se domnívají opak........

odkaz na tuto knihu jsem před nějakým časem posílal nějakému náměstkovi ministra školství, který skutečně přišel s nápadem dávat tablety již dětem v první třídě..tací lidé nemají na postu ministra co dělat....no ale byl tam..

takovéto omyly se u nás dějí přespříliš často

+8/0
15.6.2017 14:23

J41o70s35e86f 88N54o66ž54i41č33k37a 5645481449906

To víte - někteří lidé se nejspíš enormně těšili na to, jak si díky masivnímu nákupu tabletů do škol "namastí kapsu"... :-)

+4/0
15.6.2017 16:15
Foto

D69a35l27i48b64o32r 27B38a88r55t65o94š 5804300427139

i to je možné vysvětlení.. a ve světle všech našich domácích kauz i nejvíce pravděpodobné:-) bohužel

+6/0
15.6.2017 16:40

P35e94t40r 74B57r68o20d29s77k21ý 5286903705459

..... mňo, vono to bude individuální,- synek vod souseda (v pravdě génius) sekl po třech letech s VUT a praskal do USA. Na škole se nudil, v podstatě tam chodil skládat zkoušky při kerejch vytáčel profesory doběla (opravoval je) ! Nemínil nadále se vzděláním ztrácet čas,- dostal laso z venku a šel rovnou za lovama,- ...... a bez titulu.

0/−3
15.6.2017 14:21

J51a28r75m88i92l51a 46V81a42v71r52o25c68h90o17v33á 8348505156370

R^R^R^

+1/0
15.6.2017 14:20
Foto

Z95d88e90n74ě80k 50M57a15t30u73š61k80a 7858696785766

R^

+1/−1
15.6.2017 14:08

Z12d39e82n59ě70k 63B52á25r16t65a 6619852947370

Proč ta skromnost,Vy Čech z EU víte totéž co Ruska.;-)Uspěšná podnikatelka totiž neřekla nic nového a pojem "digitální demence" už je zaběhnutý.Procento kreativních lidí,schopných něco tvořit se bude asi ve společnosti zmenšovat,paradoxně kvuli tomu,co vymysleli kreativní lidé v minulosti.Dostáváme se do začarovaného kruhu?Budoucnost bude zajímavá,když si člověk uvědomí,kde byli informační technologie před dvaceti lety a kde jsou dnes,jde z toho skoro strach.Skončí dnešní mladí digitální dementi v nějakém umělém virtuálním světě,který pro ně připraví ta malá zbývající skupinka kreativně myslících lidí....?

+2/0
15.6.2017 14:03

J15o90s93e80f 54N76o46ž35i41č86k30a 5725301619856

Když jsem přečetl Vaši první větu, tak jsem se lekl, že do toho opět zamícháte politiku a vztah k Rusku ;-)... ale pak jste mile překvapil a souhlasím s Vámi.R^

+1/0
15.6.2017 16:20

M81i45r91e87k 77P49i73n78k51a84s 7802821347236

Mám obavu, že to bude naopak : digitální dementi nám ostatním připraví reálné peklo :-(.

+3/0
15.6.2017 19:00
Foto

H93a55n29a 10V39l78k79o35v19á 9335534442244

Pravda. Má starší dcera má skvělé matematické myšlení a geniálně řeší Sudoku, má mladší dcera v 6.(výkvět mobilové generace) třídě měla hrůzu z písemky na objem a hustotu....Z mého hlediska jeden vzorec a mám vystaráno, ona žaludeční neurózu.

Zvládla to se ctí (a omlouvá ji, že celou šestou třídu se potýká se zdravotními problémy včetně komplikované zlomeniny nohy), ale trošku jsem se zamyslela.

+2/0
15.6.2017 14:00
Foto

M18a20r38i19e 76J69a78n24d76o82v46á 8301573635156

8-o?

+1/−2
15.6.2017 15:45

R22o97s29t62i52s79l21a86v 90C92a49h35a 6763587917561

A co ten priklad s tim ma spolecneho? Proste kazdy je jiny. Ja to mel obdobne se sestrou a moje deti to maji taky tak. Dokonce znama rika, ze ma deti tupe na matematiku, ackoliv oba rodice jsou matfyzaci. Tak se realizuji v necem jinem.

+3/0
15.6.2017 18:21

J73a68r39o44s69l73a24v 12A68n56d39r57ý34s70e46k 6335654819169

Pravdu máte, vy pane Nožičko, i paní Kaspersky. Občas připravuji někoho na přijímačky na střední nebo vysokou (nejsem pedagog, ale moji kamarádi předpokládají, že když mám techniku, tak že to ovládám a jejich děti bez problémů naučím, kdyby jen tušili jak moc se musím některé věci znovu učit já sám, i když je to učivo základky) a vždycky vidím to samé: neumí matematicky a fyzikálně myslet. Jelikož za mnou přijdou většinou až pár dní před přijímačkami, mám jedinou možnost, zkusit v nich nastartovat matematicko-fyzikální myšlení. Sice na mě s hrůzou hledí, když říkám, že se nemusí biflovat žádné vzorečky (no skoro žádné, občas se najde něco, co když člověk neví tak na to nepřijde), ale že si to můžou všechno odvodit, že matematika souvisí s fyzikou mnohem víc než si myslí. že jim ukážu jak na to a pak, že si mohou poradit i s úlohami, které by s nabiflovanými vzorci nedokázali vyřešit. A někdy i těch pár dnů někdy stačí (což by na nabiflování celého učiva rozhodně nestačilo), aby se jejich šance na úspěch u zkoušky výrazně zvýšili. A dokonce si pak pochvalují, jak je to úžasný pocit na něco přijít samostatně, to uspokojení, že to opravdu funguje, že ta fyzika a matematika nejsou vůbec tak hrozné předměty, když tam do sebe všechno tak krásně zapadá. Z toho mám vždycky radost :-).

+14/0
15.6.2017 13:48

J55o80s72e32f 37N26o26ž87i82č10k21a 5855661139246

Díky pane Andrýsku, mám samozřejmě obdobné zkušenosti. Sice matematiku neučím, ale občas se také nechám od někoho přemluvit k doučování k přijímačkám z matematiky (jde-li o příbuzné nebo děti mých známých, tak se těžko odmítá) a často zírám, jaké triviální věci dnes někteří neznají.

0/0
15.6.2017 16:24

B17o84h87u88s89l20a38v 71H33u93d54z50i50e67c37z67e28k 2309778289335

Často doučuji, více než 30 let dělám totéž stejným způsobem a mám naprosto, ale naprosto stejné zkušenosti. A pak ta neskutečná hrdost, že oni na to přišli sami. Stojí to za tento okamžik.

+3/0
15.6.2017 23:05





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.