Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B21e14d31ř63i39c97h 43D98v83o20ř88á39k 2332698736174

Ač jsem absolvovoal maturitu i Státnice na Vysoké škole,tak bych maturitu a závěrečné zkoušky na Vysoké škole zrušil. Získání vzdělání není o tom, mít nějaký papír potvrzující tehdejší znalosti,ale jde o postoj k životu a ke společnosti. Dnešní získávání placených titulů typu MBA. Tyto tituly získávají buď zakomplexovaní lidé a nebo úředníci, kterým to někdo zaplatí. Třeba primáři v nemocnicích jsou typickým příkladem.

0/0
24.8.2017 12:33

R24a71d61i26m 45P34o94l86á63š79e54k 9646323259809

To už říkám několik let.

Ale je tam možná ještě horší problém.

To, že současní pedagogové vtloukají těm dětem a na vysoké škole studentům do hlavy nesmysly typu : "Člověk zvládne všechno, pokud to bude chtít" nebo zneužívají onu známou frázi" kdo necche, hledá důvody proč to nejde,, kdo chce, hledá cesty, jak to udělat"

Místo toho, aby jim vštěpovali pokoru před ostatními a realistické myšlení, co se týká jejich možností.

Protože i kdyby všem mladým rozdali vysokoškolské diplomy, zaměstnavatelé si budou vybírat zaměstnance podle jejich použitelnosti. Jednotky těch nejlepších na vysoce náročné kvalifikované a vysoce ohodnocené práce, 10 - 20 % těch nejlepších na dobré pracovní pozice a náročnější práce s dobrým finančním ohodnocením a dalších 40 - 60 % na řadové pracovní pozice průměrně finančně ohodnocené. A zbytek , 10 - 20 % , po nástupu Průmyslu 4,0 50 - 60 % z té horší strany, má vůbec problém se k nějaké práci dostat.

A tak najednou takový mladý absolvent po odchodu ze školy, pokud není z cca čtvrtiny těch nejlepších, zjistí, že ať maká jak tvrdě chce, výše než o 1 - 2 malé stupínky než kolegové se nedostane. A je tím silně frustrován a je pak naštvaný na všechny kolem.

0/0
24.8.2017 12:01
Foto

H43a19n25a 44V97l32k28o64v53á 9345684462284

Uzpůsobit studium méně nadaným žákům = opětovně snížit kritéria.

V městečku kam jezdím na prázdniny znám paní, která má 5 dětí, poměrně úspěšně až do osobního bankrotu (který ji nutí pracovat alespoň 5 let) žila ze sociálních dávek a ani jedno z jejích dětí nepřesáhlo první ročník střední školy, přestože jich každé začalo minimálně 2...Prostě proto, že musejí dojíždět a vstávat ráno kolem šesté. Takže do té školy raději nechodili.

To je potom těžké "přizpůsobit výuku".

Jak se tak na mne valí informace ze všech stran čemu všemu bych se měla přizpůsobovat, začínám vážně uvažovat o tom, jestli není lepší být "nepřizpůsobivá".

+1/0
23.8.2017 13:16

J33a66n 52N83o61v97o98t29n20y 4407360863

Udělat maturitu před 40 lety bylo třikrát těžší než dneska Ing a mgr. Nemůžeme se divit že nechtějí maturitu z matematiky to je pro většinu studentů nepřekonatelné překážka.

+1/0
23.8.2017 5:05

P18a44v98e59l 53H78o75r67á38k 8541293175352

Tak to jistě ale neplatí obecně. Samozřejmě maturovat na prestižním gymnáziu bylo obtížnější, než dnes se stát třeba inženýrem ekonomie - ve smyslu, zvládnout tu náročnost. Tedy vůbec dostat se na tyto školy, projevit dost úsilí při studiu a mít schopnost zvládnout požadavky většiny předmětů. To gymnázium by takto zvládlo maximálně 10 procent dětí, dnešní VŠE možná 50.

0/0
23.8.2017 10:11

B75e83d95ř17i17c90h 76D86v76o62ř96á36k 2692128346264

Milá Pavle

jistě jste na Vysoké škole nestudoval a tak nevíte o co jde. Opravdu náročnost studia nespočívá v tom, nasypat do sebe pytel vědomostí,které nikdy nevyužijete,ale naučit se učit.

0/0
24.8.2017 12:36

R61a33d77i87m 56P89o87l28á15š10e55k 9916783889789

To je dané procentuálně. Tehdy byla maturita koncipována na cca 30 - 40 % těch lepších v populaci, kdo byl horší, už to nezvládal a maturitu nezískal.

Dneska je maturita koncipována tak, aby ji zvládli všichni, kdo mají jít na vysokou - 50 - 60 % populace plus nějak 10 - 20 % ještě horších, kteří už nejdou na vysokou, dosáhnou jen středoškolského vzdělání. Tudíž laťka musí být výrazně niže.

0/0
24.8.2017 13:47

L46u44k58á85š 23K13l21a13z48a59r 1981407803121

Na některé studenty změna způsobu učení může fungovat. Mám ale obavu, že zapálených vizionářů ochotných pro takové studenty tvořit inovativní učební postupy je v průměru mnohem méně, než úspěšných maturantů na té nejméně úspěšné škole.

Takže bych to zase tak neprožíval a vytěžil maximum z toho, co měly jednotné maturity přinést a co přinášejí - oddělení škol, kde nabírají i jedince, kteří jsou stěží schopni zvládnout nějaký učňák. A takovým černým dírám na peníze pumpované do školství odebírat akreditace.

+2/0
22.8.2017 22:46
Foto

M32a82r75t51i51n 76R31o51t28t77e85r 2955762129177

", je to podle ústředního školního inspektora Tomáše Zatloukala třeba řešit přizpůsobením výuky možnostem a znalostem studentů.

Zdroj: http://nozicka.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=619114"

Ježiš, to je idiot.

+6/0
21.8.2017 14:23

P45a84v18e87l 83H60o91r21á26k 8201233495302

Tak o přizpůsobení se možnostem studentů mluví i rektor docela prestižní Masarykovy univerzity.

0/0
23.8.2017 10:13
Foto

M38a38r57t58i17n 26R81o27t79t50e36r 2215572939257

Což z něj dělá idiota. Pokud dnešní děti nezvládnou to, co zvládaly děti starších ročníků, je jednoznačně problém v dnešních dětech, které roupama neví, co by.

0/0
23.8.2017 11:34

P79a10v26e36l 18H94o13r74á90k 8521953505392

Ale ony vcelku zvládají, jenomže místo výučního listu dnes mají dosáhnout na bakaláře.

+1/0
23.8.2017 22:20

V70á59c40l38a36v 11S22t89u30d37e88n59ý 1294891652435

Místo skladníka máme Logistic managera, ..... Dnešní bc. a mgr. nemají úroveň znalostí co dříve maturanti. Ministři školství pořád experimentují a kontoři, profesoři, učitelé, ... se spíše starají o to kolik nebo kdy bude stávka místo toho, aby se vzdělávali a učili. Když myslím učili, tak ne to co dnes probíhá (omluva všem kantorům, kteří to dělají jako poslání). Zkuste si plat učitele přepočítat na jednu skutečně odučenou hodinu.......

0/−1
20.8.2017 18:39

J80o75s36e66f 75N41o25ž93i85č41k34a 5355631659156

A zkuste si tu hodinu jít odučit bez toho, že byste se na ni připravoval... ;-)

+4/0
20.8.2017 20:48

V20i75k51t55o29r 20Š97e84d55i81v35ý 8586721370756

A jak dlouhou přípravu potřebuje kantor po pár letech praxe?

+1/−1
21.8.2017 22:47

P88a15v46e40l 19H75o69r83á63k 8391433465512

Stejnou, jako po roce praxe. Zažitá představa je, že příprava spočívá v naučení se látce a vytvoření prezentace. Na konkrétní hodinu se ale konkrétně připravujete celý život.

+3/−1
22.8.2017 11:07

P94a75v86e35l 63H31o78r82á76k 8431453335812

Kdysi v jednom blogu na idnes popisovala učitelka s praxí, jak vypadá její příprava na konkrétní vyučovací hodinu. Bylo to i pro mne, který to hodně chápe, až neskutečné, kolik za tím může stát práce, kterou laik vůbec nevnímá. Bohužel jsem si to neuložil.Samozřejmě to jde udělat i jinak, ale pokud chceme mít kvalitní učitele, pak si musíme uvědomit, že je to opravdu náročná práce.

+1/0
23.8.2017 10:18

J89a79k83u50b 81K52n66e20c52h28t87o33v56s38k50ý 3910876261852

Problém je v tom (a to jsem skutečně v inzerátech viděl) že chtějí i na dělníka(operátor výroby v agentuře personal fabric) skladníka,prodavače v knihkupectví( knihcentrum.cz) atd maturitu. Takže se nedivím, že tolik žáků chce jít na maturitní obor.

+1/0
20.8.2017 14:17

J72a56r89o78s94l98a94v 50H57e91j21n71a 4107161369

ústřední školní inspektor ???

No, potěš koště.

0/0
20.8.2017 10:09

A84n88d98r22e56a 89S78t40a52s57t97n12a 2173914373907

Gymnazium driv slouzilo a nadale by melo slouzit jako priprava ke studiu na VS.Za meho mladi byla maturita z matematiky povinna a vetsina zaku ji zvladla bez problemu,vzhledem k tomu,ze se na gymnazia delaly dost tezke prijimacky a byl vyzadovan jisty prumer znamek ze zakladni skoly,myslim max 1,2-1,5...

+2/0
20.8.2017 4:00
Foto

D88a26l59i59b35o10r 11B88a50r86t11o18š 5274400567869

maturita z matematiky nebyla povinná na humanintích o borech..jen na přírodovědných

0/0
20.8.2017 17:53

P26a29v53e61l 91H75o69r94á92k 8251473315952

To ano, ale když jsem se v roce 79 hlásil já, tak už byl jen přírodovědný směr. Ono se to často měnilo, do roku 48 samozřejmě povinná byla.

+1/0
20.8.2017 18:01
Foto

D95a86l58i29b10o31r 55B50a55r11t84o87š 5194700697889

to je možné.... to zase nevím já......to jsem již pracoval a pak odešel mimo republiku

0/0
20.8.2017 18:09

P70e23t21r 10S20k85á87c48e75l 6974239559

Do roku 1948 prý za známkou z chování byla hned známka z pilnosti. Takže mohl mít žák samé jedničky, ale z pilnosti trojku. Což tak tímto vést studenty k houževnatosti a k jiným kladným vlastnostem, motivovat je jinak než tupým biflováním?

0/0
20.8.2017 22:22

T63e65r20e62z78a 91H54a10j52k87o26v18a 5117462694280

Jako v normalnich statech....

0/0
22.8.2017 14:36

M73i81l14a10n 16V32a12l35á30š85e20k 5973202531110

Ve snaze dohnat západ ve vzdělanosti, se zavedl systém peněz na žáka a zároveň heslo, že podniky nemají mít podíl na školství.Tento nápad se dnes projevuje tím že sice máme dost maturantů a vysokoškoláků ale řemeslníka abys hledal s lucernou.

A ti inženýři s tmavší pletí, kteří se valí do Evropy jen snižují už i tak nízkou vzdělanost(těch kteří opravdu něco umí v jakékoliv oboru je poskrovnu)naší populace -ovšem tupé stádo se lépe ovládá;-€

+3/0
19.8.2017 21:40

V18i98k85t88o89r 32Š18e26d26i68v46ý 8826951120986

Peníze na žáka jsou v pořádku - musí být ale vidět výsledek.

Alternativou jsou peníze na školu (třídu, odučenou hodinu). A to by skončilo mnohem hůř.

0/0
20.8.2017 2:47

B73a25r69b79o12r26a 18P55e57t43r18o36v57á 3165434114415

Když jsem viděla, kdo všechno (a s jakými znalostmi), odmaturoval i z matematiky, jímá mě hrůza, když si představím, jaký materiál jsou ti studenti, kteří to nedali...

+8/0
19.8.2017 18:55

E44v24ž10e12n 59C79h37r45a64p65e86k 3401691493154

Pročetl jsem si celou diskuzi. Bohužel všechna řešení jsou k ničemu. Jediné řešení by bylo PLACENÍ ŠKOLNÉHO od středních škol výše. Každý rodič by sakra přemýšlel kam své dítě dá, zda na to bude mít a jaké bude následně uplatnění.

+4/0
19.8.2017 14:34

J33o31s21e93f 38N39o50ž84i98č52k38a 5555811949606

Samozřejmě, že by o tom někteří rodiče přemýšleli víc. Ale ti, co mají nadstandardní příjmy, by asi zas tak moc neřešili, že jejich potomek nakonec školu nezvládne. A na druhou stranu by bylo škoda, kdyby nějaký nadaný žák nešel studovat proto, že jeho rodiče by si kvůli nízkým příjmům nemohli dovolit platit školné.

+2/0
19.8.2017 15:10

J20a82r67o14s47l80a12v 96H23e45j42n43a 4477591319

Stipendium, slyšel jste to někdy?

0/0
20.8.2017 10:10

J25o87s93e12f 13N36o94ž48i71č11k92a 5385101589316

V souvislosti s VŠ samozřejmě ano. Ale na středních školách už by to asi bylo problematické - ostatně nevím, zda někde v Evropě nebo na světě vůbec existuje země, kde by se školné platilo i na státních středních školách.

0/0
20.8.2017 11:48

R34o54s50t14i55s14l71a64v 11C33a30h33a 6973587957941

Stipendium, socialni, se platilo na stredni skole uz za komancu.

+1/0
20.8.2017 13:35

J13o34s77e36f 49N60o79ž91i33č24k43a 5955121549516

Jde ovšem o to, kolik % lidí na stipendium skutečně dosáhlo a zda by všichni náruživí zastánci školného souhlasili s jeho navýšením či rozšířením v případě, že by školné na státních školách bylo opravdu zavedeno.

0/0
20.8.2017 20:46

J12i47ř91í 20K86r92á42t14k27ý 3530322924

Dnes ho u nás platí nadaným dětem i na soukromých základních školách, platí ho ale ta škola, defacto ho tedy dotují ti slabší a bohatší žáci. V praxi to ale vypadá tak, že na 20 žáků z bohatých rodin, v drtivé většině těžce postižených snobismem, připadá jedno nadané dítě z "chudé" rodiny. Dovedu si představit, že takové dítě musí v takové společnosti trpět, že to není za odměnu vyjímečných schopností ale za trest.

+2/0
21.8.2017 10:52

D78u81š12a95n 89M75a16t88o13u31š32e80k 7723740570795

jenže ty západní země to právě tak mají. Buď budete bílou vránou s reálně "pologramotným" obyvatelstvem, nebo budete mít dle srovnatelných metodik vysoké procento vzdělaného obyvatelstva.

Ano samozřejmě že optikou let dřívějších je procento populace schopné dosáhnout na maturitu, neřku-li titul omezeno a výrazně se zvyšovat nemůže, neb genetika je prostě genetika a průměrné iq 100 na studium vysoké školy nestačí-mnohdy ne ani na maturitu, ale doba si žádá výsledky,smart ekonomika si žádá smart populaci, co na tom že mi připadá věština čím dál tím hloupější a mnozí vysokoškoláci humanitních oborů nezvládají třeba základoškolské zlomky...

+4/0
18.8.2017 14:08

I40v69o 75S61p55á80l28e84n16ý 5480183120698

Průměrné státní IQ je sice vždy z definice 100, ale my dnes nežijeme jen v uzavřeném státě. Na absolventy i té nejblbější školy se alespoň nějaká znalost nalepí. To zvedá reálný obsah toho průměru. Samozřejmě existuje nadaná menšina, které se daří, na co sáhnou. Řídí ostatní, aby práci nezmrvili. Nebo dělají složitou práci, jaká přesahuje možnosti ostatních. A takoví lidé mají pro stát řádově větší přínos.

Nadání se většinou dědí. Nejlepší opatření ke zvýšení podílu takových žáků je vracet částku odpovídající dani z příjmu lidem pečujícím o děti. Nejlépe jen ze mzdy, protože nájmy, podíly a dividendy jsou často zděděné a o schopnostech rodičů nesvědčí. Ale až za třetí a další dítě, jinak to moc smyslu nemá. Snažit se vzdělání nahnat jen na školách, to je jako snažit se vytrénovat ze stáda poníků více závodních koní lepším trenérem. Dnešní sociální systém dělá pravý opak. Jakoby státní podporu na potomky dostávali jen ti nejpomalejší poníci a pak také měli nejvíce hříbátek.

+1/0
22.8.2017 3:26

T29o60m82á26š 67T10a20t31í28č52e29k 5950642470798

Je to přesně tak. Příspěvků k zavedení státních maturit, u kterých jsem si stáhl a vyzkoušel matematiku a němčinu (v druhém ročníku tu těžší verzi matiky), jsem napsal v příslušných diskusích nad mraky, ale nikdy jsem neopomenul zdůraznit, že to, co musí ten "kádr" v "těžké" matematice zvládnout, jsem musel umět já dva roky před maturitou (maturita z matematiky bez prověření znalostí infinitesimálního počtu je stupidnější než moudré slovo Pepa Vyskoče). A že němčina odpovídá znalosti pochopení psaného textu.

Ale co je - úplně např. - zásobník obráběcího stroje, to je pro ten dnešní výkvět dokonalá klingonština.

+3/0
18.8.2017 13:08

P25a20v46e22l 45H62o73r56á77k 8691463965622

Tak na střední škole jsou mnohem náročnější témata než infinitesimální počet. Taková stereometrie nebo kombinatorika, pro většinu dnešních maturantů by stačila i planimetrie.

0/0
20.8.2017 13:32

J26a89r51d66a 13S28o83k70o49l 1636158731471

Pan inspoktor by měl přehodnotit sebeRv

+5/−1
18.8.2017 5:43

J58a21r26o55m65í90r 42K47r69á94l 4110949664179

Možná patřil do té skupiny ? ;-)

+1/0
18.8.2017 8:55

J55o13s14e56f 30Č13i56h14á37k 7111619910456

V šedesátých letech šel můj otec na učební obor a to měl dvě trojky. Dnes vám takové vysvědčení v pohodě stačí na střední školu.

+4/0
18.8.2017 5:01

J63o19s75e55f 41N48o96ž13i61č39k31a 5145551639246

Na většinu středních škol i horší...

+1/0
18.8.2017 6:37

J56a94r49o71m46í21r 38K66r44á17l 4830709894539

I se čtyřkami vezmou. :-/ A to pamatuji, že v pokynech k přijímačkám bylo kdysi uvedeno, že s trojkou vůbec nemá smysl se hlásit.

+2/0
18.8.2017 8:57

V83i25k92t72o54r 77Š38e92d49i69v56ý 8686131920736

Nemyslete si - učitelé to vědí leckdy od prváku, že tenhle žák neodmaturuje. Jenže proč mu dát nedostatečnou a zbavit se ho? Peníze za jedničkáře i čtyřkaře jsou stejné.

+16/0
18.8.2017 0:36

J82a51r74o48m42í56r 41K61r89á54l 4340359514419

No právě. Pokud škola má peníze za žáka, lepší to nebude. A přitom tenhle mohl už dávno být někde na učňáku a mít šanci se stát dobrým řemeslníkem.

+4/0
18.8.2017 8:59

V47ě56r77a 16S58ý77k24o38r40o11v84á 4847636544

Nebo taky ne, pokud by ten učňák byl zakončený maturitou.

0/0
18.8.2017 10:38

J79a24r77o17m44í92r 60K65r18á31l 4570969514639

Ale ano. Maturita na učňáku a na průmyslovce, to byl velký rozdíl.

0/0
18.8.2017 16:08

B12o27h29u52m86i60l 11V22a78n61ě53k 5242595542206

Naše školství je PŘEFINANCOVANÉ a ne podfinancované jak se nám politici,odborářští bosové snaží vnutit.

Jinak by totiž nebylo možné vydržovat školy, učitele a spoustu příživníků, kteří jsou schopni až k státní maturitě protlačit i totálně neschopné jedince, kteří nejsou schopni získat ani potřebných 40% správných odpovědí nastavených na úroveň tykve.

Stačilo by zredukovat střední a vysoké školy a počet studujících minimálně o třetinu a nastavit požadavky na úroveň nejlepších na světě, bez ohledu na počet prošlých a peněz ve školství by bylo dost.

To co se nyní děje ve školství je zločin proti národu

+22/0
17.8.2017 23:23

T73o63m56á92š 86T80a75t76í26č89e57k 5790812480558

:-)R^

+1/0
18.8.2017 13:13



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.